عمومی | پژوهشگاه فضایی ایران

آشنایی با علوم کهکشانی منجر به زدودن خرافات از نجوم می شود

بهنود بندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا اظهار داشت:همایش آشنایی با شگفتی های جهان برای آگاهی مردم با نجوم و فناوری فضایی و ترویج علوم فیزیک با حضور محققانی همچون «کاظم کوکرم، آریا صبوری و آیدین محمدی» در زمینه های کیهان شناسی، رباتیک، عکاسی نجومی و فناوری های فضایی از پنجشنبه به مدت دو روز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

وی افزود: اخترشناسی، رصد آسمان و صور فلکی، منظومه شمسی، چرخه زندگی ستاره ها و کاوش های رباتیک از دیگر محورهای این همایش است.

بندی ادامه داد: این دومین همایشی است که در این زمینه در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار می شود و برای این دوره با وجود ثبت نام زیاد شهروندان، به دلیل محدودیت مکانی فقط توانستیم از ۱۶۰ نفر برای حضور دعوت کنیم.

دبیر همایش آشنایی با شگفتی های جهان یادآور شد: آشنایی دانش آموزان و یا دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر علمی را دارند از دیگر اهداف این همایش است تا آنان را جذب علوم فیزیک، نجوم و کیهان شناسی کند.

«همچنین سایر شهروندان عادی نیز با حضور در اینگونه همایش ها به اصلاح یک منجم آماتور می شوند و می توانند لذت بیشتری از علوم کهکشانی ببرند.»