عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن

نشست هماهنگی و برنامه ریزی هیئت محبان اهل بیت(ع) در واحد رودهن برگزار شد.

کارکردهای عاشورا علاوه برآن که در ایجاد پایداری و روحیه حماسه و جوانمردی و شهادت طلبی، همواره نقش آفرین است، وحدت و انسجام را در بین اعضای جامعه مستحکم می کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، روز گذشته با حضور حجت‌الاسلام سراج مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاون فرهنگی دانشجویی، فعالین فرهنگی ، مسئول بسیج کارکنان و نمایندگان هیئت مذهبی محبان اهل بیت(ع) دانشگاه جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مراسمات ماه محرم در محل دفتر بسیج کارکنان واحد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سراج، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در خصوص این جلسه گفت: در این نشست که با هدف هماهنگی و برنامه‏ ریزی میان نهادهای فرهنگی واحد برای برگزاری هرچه باشکوه تر عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) صورت گرفت، حاضرین پیرامون چگونگی اجرای برنامه های ایام محرم و مسائلی همچون انتخاب سخنران و مداح، ساعت آغاز و پایان مراسم و... بحث و تبادل و نظر کردند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم سوگواری در ماه محرم، یک عزاداری عادی نیست و با زندگی فردی و اجتماعی مردم آمیخته است. کارکردهای عاشورا علاوه برآن که در ایجاد پایداری و روحیه حماسه و جوانمردی و شهادت طلبی، همواره نقش آفرین است، وحدت و انسجام را در بین اعضای جامعه مستحکم میکند.

لازم به ذکر است که از اهم مصوبات این جلسه سیاه پوشی و آماده سازی فضای مسجد، حسینیه شهدای گمنام، محیط دانشگاه و دانشکده ها بود.

تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم فرصتی برای تبیین فرهنگ عاشورایی است

فرمانده بسیج کارکنان واحد رودهن گفت: تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم فرصتی مناسب برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورا به نسل‌های جدید انقلاب اسلامی است.

مهندس سیدابوالقاسم هاشمی اظهار داشت: برای ورود و آغاز هر کاری به شرایطی مورد نیاز است و در آستانه ماه محرم هم باید خود را برای ورود به این ماه مهیا میکردیم که این نشست آغاز راه این ماه بود.

وی تصریح کرد: ما برای اعتلای دین و ماندگاری انقلاب در کنار مردم قرار داریم و آماده‌ایم در هر عرصه‌ای در کنار مردم باشیم و سربازی کنیم، سینه سپر می‌کنیم و آستین بالا می‌زنیم.

این فعال فرهنگی رسانه‏ ای تاکید کرد: مردم ما مردم خوبی هستند و آمادگی کارهای فرهنگی را دارند. وی پیشنهاد داد: با توجه به توام شدن ماه محرم با هفته دفاع مقدس به صورتی برنامه‌ها را پیش ببریم که مدافع حریم باشیم که زمینه مدافع حرم بودن همین است، که در نهایت زمینه شور و شعور حسینی را فراهم کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حفظ شان ماه محرم در مراسم آغاز سال تحصیلی اولویت واحد رودهن است.