عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کردستان

برگزاری آزمون های جامع علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و پیش کارورزی در دانشگاه

برگزاری آزمون های جامع علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و پیش کارورزی در دانشگاه پنجشنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۷

شصت و دومین دوره آزمون جامع پیش کارورزی، پنجاه و نهمین دوره آزمون جامع علوم  پایه پزشکی و چهل و نهمین دوره آزمون جامع علوم پایه دندانپزشکی همزمان با سراسر کشور در مرکز آزمون های الکترونیک دانشکده پزشکی  دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار وب دا، رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اعلام این خبر، گفت :  در آزمون جامع پیش کارورزی این دانشگاه ۳۰ نفر از دانشجویان پزشکی که مقطع کارآموزی بالینی را با موفقیت به اتمام رسانده اند، شرکت کردند و در صورت قبولی در این آزمون وارد دوره پایانی پزشکی عمومی تحت عنوان دوره کارورزی(اینترنی) پزشکی خواهند شد.

دکتر بهرام نیکخو افزود: در آزمون علوم پایه پزشکی نیز ۲۱ نفر از دانشجویان پزشکی مقطع علوم پایه بعد از اتمام ۵ ترم و قبولی در واحدهای درسی، در این آزمون شرکت کرده و در صورت کسب حد نصاب قبولی وارد دوره فیزیوپاتولوژی می گردند.

وی همچنین اظهار داشت: در آزمون جامع علوم پایه دندانپزشکی نیز ۳۴ نفر از دانشجویان دندانپزشکی پس از گذراندن ۴ ترم با قبولی در واحدهای درسی در این آزمون شرکت کرده و در صورت قبولی، وارد مقطع بالینی خواهند شد.

رییس دانشکده پزشکی تصریح کرد: آزمون های مذکور در قالب منطقه آمایشی سه(زاگرس) برگزار می گردد.

دکتر نیکخو اظهار داشت: کلید سوالات از ساعت ۱۴ امروز بر روی سایت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار خواهد گرفت و داوطلبان در صورت هرگونه اعتراض احتمالی می توانند به صورت الکترونیکی اقدام نمایند و نیز نتایج این آزمون در اواخر شهریور ماه اعلام می گردد.

وی در پایان گفت: در آزمون های سال های قبل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان معمولا نفرات برتر آزمون را کسب و همچنین میانگین نمرات کل، بالاتر از دانشجویان سایر دانشگاههای منطقه آمایشی ۳ را کسب نموده اند.

گفتنی است آزمون جامع علوم پایه پزشکی و پیش کارورزی دو بار در سال (اسفند و شهریور ماه) و آزمون علوم پایه دندانپزشکی یکبار در سال (شهریور ماه) برگزار می شود.