عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گیلان

نشست هم اندیشی کادر اجرایی بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت (ع) وزارت بهداشت با نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ پیش از ظهر امروز- سه شنبه، نشست هم اندیشی کادر اجرایی بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشگاه های علوم پزشکی کشور با نماینده ولی فقیه در گیلان، بر گزار شد.

آیت الله رسول فلاحتی – نماینده ولی فقیه  در استان و امام جمعه رشت، ضمن تشکر از برگزاری بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در این نشست گفت: در فعالیت های فرهنگی باید به تولید محتوی توجه کرد تا کسانی که می خواهند از این محتوا های فرهنگی استفاده کنند، بتوانند در حداقل زمان و در یک نگاه گذرا اصل مطلب را دریابند. وی ادامه داد: الحمدالله امروز افق دید مردم کشور خیلی بالاست و هر چیزی را از دید خودشان مطالبه می کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به این که حرکت قرآنی دانشگاه های علوم پزشکی می تواند در گسترش فرهنگ قرآنی جامعه اثر گذار باشد، تصریح کرد: همیشه اثر گذاری مسایل فرهنگی از عاملین به عمل بیشتر از متولیان حوزه های فرهنگی است و در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز بر همین منوال است. وی ادامه داد: اگر یک بیمار به مطب پزشکی مراجعه کند و پزشک در کنار مداوای بیماری وی، یک نکته فرهنگی را نیز به وی آموزش دهد، قطعاً تاثیر گذاریش بیشتر از افرادی است که در زمینه فرهنگی در حال فعالیت هستند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به این که ابوعلی سینا – طبیب نامدار ایرانی هم یک عالم حوزوی بود هم یک پزشک، خاطر نشان کرد:  همه ما خادمان قرآن هستیم و کار برای قرآن در دانشگاه علوم پزشکی بسیار کار بایسته و لازم است.

دکتر یوسف زاده – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با تشریح برنامه های بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی کشور، گفت: ۴۵۰ عضو هیات علمی و تمامی کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به دلیل نوع کار و خدماتی که به مردم ارایه می کنند، در تماس مستقیم با مردم قرار دارند و کارکنان هیچ سازمانی به اندازه کادر حوزه سلامت با مردم در ارتباط نیستند، بنابراین گسترش فرهنگ از طریق دانشگاه علوم پزشکی با سایر سازمان ها کاملا متفاوت است. افراد در حوزه سلامت، در کنار وظایف اصلی خود به مسایل و مطالب فرهنگی توجه دارند. در این زمینه، ماندگاری و اثر گذاری دو مقوله سلامت و فرهنگ، در جامعه بیشتر خواهد بود.

در ادامه هر یک از اعضای کادر اجرایی بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشگاه های علوم پزشکی کشور در خصوص نحوه اجرای برنامه های این جشنواره مطالبی ارایه کردند. بیست و سومین دوره جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشگاه های علوم پزشکی کشور، به همت و میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان،  ۱۸ تا ۲۱ مهرماه ۱۳۹۷ در زیباکنار برگزار می شود.ع/د