عمومی | بنیاد ملی نخبگان

مرحله تکمیلی طرح دوست‌علمی در شهرکرد برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مرحله تکمیلی طرح دوست علمی با محوریت کارآفرینی و کارِگروهی ویژه دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه دوم با حضور مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان، به مدت دو روز در شهرکرد برگزار شد.

در حاشیه این برنامه، مجتبی بنیادیان؛ رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری، گفت: طرح دوست علمی به منظور ایجاد انگیزه در استعداد‌های دانش‌آموزی مناطق‌ کم‌برخوردار و مهارت‌افزایی آنانبا محوریت ترویج فعالیت‌های گروهی و برون‌مدرسه‌ای اجرا می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح علمی-فرهنگی با همکاری بنیادهای نخبگان استانی  و اداره‌کل‌های آموزش‌وپرورش استان‌ها، در چارچوب سیاست‌های سند راهبردی کشور در امور نخبگان و نهادینه کردن عدالت آموزشی در جامعه صورت می‌گیرد.

بنیادیان ادامه داد: الگوسازی از افراد موفق، آموزش کار تیمی و ارتباط بیشتر مستعدان‌برتر با یکدیگر، از دیگر اهداف این برنامه است.

در روز اول اجرای مرحله تکمیلی، دانش‌آموزان در قالب چند تیم با مباحثی مانند کارآفرینی فردی و گروهی، تفاوت تیم با گروه، عوامل موثر در موفقیت کار تیمی، نحوه نوشتن پروپزال، ویژگی‌های شخصیتی و روانشناختی کارآفرینان، کارآفرینی علم میان‌رشته‌ای، فرآیند کارآفرینی، کار تیمی و اصول و آداب آن، مهارت‌های لازم برای راه‌اندازی و تجاری‌سازی کسب‌و‌کار آشنا شدند و سپس مدرسان، روند ثبت و تجاری‌سازی ایده‌ها را تشریح کردند.

در ادامه دانش‌آموزان با حضور در محل سالن جلسات واحدهای فناور استان با فعالیت‌های پارک علم‌و‌فناوری، ایده‌پردازی، تشکیل گروه و مهارت‌های لازم برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار آشنا شدند و از آخرین دستاوردهای واحدهای فناور و دانش‌بنیان این پارک بازدید کردند.

در روز دوم، شرکت‌کنندگان از یکی از شرکت‌های برگزیده جشنواره ایران ساخت و قسمت‌های مختلف تولید، شبیه‌سازهای آزمایشگاهی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات پژوهشی، صنایع آزمایشگاه‌های مجازی، بازدید کردند.