عمومی | دانشگاه تهران

کنفرانس بین‌المللی مدیریت منابع طبیعی در کشورهای در حال توسعه و نشست جهانی رهبران آینده محیط زیست برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از پردیس کشاورزی و منابع طبیعی ، در این کنفرانس که به همت انجمن علمی دانشجویی دانشکده منابع طبیعی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد، دکتر سید حسین گلدانساز، رئیس پردیس با بیان اینکه این کنفرانس به مدت سه روز برگزار می‌شود، گفت: «در این کنفرانس بین‌المللی ۳۹ شرکت کننده خارجی از ۳۹ کشور جهان حضور پیدا کردند».

وی تصریح کرد: «یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های دانشجویان، فعالیت‌های علمی است که در صورت انجام، نتایج خوبی به‌همراه خواهد داشت. خوشبختانه امروز تشکل‌های علمی دانشجویی در دانشکده منابع طبیعی فعالیت‌های علمی مختلفی انجام می‌دهند که برگزاری این کنفرانس یکی از نمونه‌های تلاش‌های انجام گرفته محسوب می‌شود».

دکتر حسین آذرنیوند، رئیس دانشکده منابع طبیعی و دبیر کنفرانس نیز هدف از برگزاری این کنفرانس را برقراری پل ارتباطی بین دانشجویان دانشگاه‌های کشور با دانشجویان سایر دانشگاه‌های جهان در راستای افزایش فعالیت‌های زیست‌محیطی و حفظ منابع طبیعی با به کارگیری آخرین یافته‌های علمی توصیف کرد.

وی افزود: «حفظ محیط زیست، آلودگی‌های زیست‌محیطی، بیابان‌زدایی، آبخیزداری، جنگلداری، شیلات و مهندسی و چوب و کاغذ از مهم‌ترین محورهای این کنفرانس است که در قالب سخنرانی و مقاله ارائه خواهد شد».

دکتر آذرنیوند اظهار داشت: «دانشجویان این دانشگاه، رهبران آینده محیط زیست به‌شمار می‌آیند و خوشبختانه انجمن‌های علمی دانشکده، فعالیت‌های علمی مختلفی را در حوزه محیط زیست، شیلات، چوب‌شناسی و غیره انجام داده است».

به گفته دکتر حسن خسروی، دبیر علمی کنفرانس از بین ۳۹۷ مقاله ارائه شده، با نظر هیأت داوران حدود ۳۰۰ مقاله پذیرفته شده است که از این تعداد ۳۰ درصد مقالات شفاهی و بقیه آنها به‌صورت پوستر در مدت سه روز ارائه می‌شود».