عمومی | پژوهشگاه فضایی ایران

اعضای هیات علمی باید نقش موثرتری در تعریف و اجرای پروژه‌های کلیدی پژوهشگاه فضایی داشته باشند

بنا به این گزارش، در این جلسه، دکتر حسین صمیمی با بیان این مطلب که  اعضای هیات علمی پژوهشگاه فضایی ایران از توانایی‌ها و تخصص فنی بالایی برخوردارند و پژوهشگاه از این پتانسیل باید به‌خوبی بهره ببرد،  گفت: یکی از اهداف تشکیل کمیته مشورتی اعضای هیات علمی پژوهشگاه فضایی نیز همین است که با هم‌افزایی میان این اعضاء، شاهد حضور موثرتر و پررنگ‌تر اعضای هیات علمی در تصمیم‌گیری‌ها، تدوین راهبردها و اجرا و نظارت بر پروژه‌های کلیدی باشیم.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در بخش دیگری از سخنان خود در باره اهداف تشکیل این کمیته مشورتی گفت: این کمیته مشورتی باعث تعامل و مراوده بیشتر اعضای هیات علمی پژوهشگاه شده و می‌تواند با بررسی مسائل و مشکلات این اعضاء و پی‌گیری آنها از مراجع ذی‌ربط، در  جهت تسهیل امور کمک نموده و باعث انگیزه کاری بیشتر در این اعضا شود.

دکتر صمیمی همچنین از اعضای هیات علمی حاضر در جلسه خواستار  آن شد که اهداف و برنامه‌های این کمیته به گونه‌ای تدوین شود که کمیته دارای هویت و شانیت والای خود باشد و نتایج آن در پیشبرد برنامه‌های پژوهشی و فناوری موثر باشد.
در ادامه ، هریک از اعضای این جلسه به تشریح نظرات و پیشنهادات خود در باره چگونگی استفاده بهینه از این فرصت برای اعضای هیات علمی پژوهشگاه فضایی ایران در پیشبرد وظایف و ماموریت‌ها پرداختند.