عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری کارگاه یک روزه برای دانش آموزان مرحله سوم المپیاد سلولهای بنیادی در مرکز طبی کودکان

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی بیمارستان مرکز طبی کودکان، کارگاه یک روزه ای برای دانش آموزان مرحله سوم المپیاد سلولهای بنیادی روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه ۱۳۹۷ از طرف واحد المپیاد دانش آموزی ستاد توسعه علوم و فناوریهای ریاست جمهوری برای دومین سال متوالی در سالن مهارتهای بالینی مرکز طبی کودکان برگزار شد.
دکتر پیمان کیهان ور، رئیس کمیته علمی المپیاد سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: امسال نسبت به سال قبل تجربه ای مبنی بر حضور منتورها به عنوان تیم پشتیبان و در عین حال به عنوان اعضای باشگاه دانش پژوهی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی باشگاه دانش پژوهان آموزش و پرورش در کنار ما حضور داشتند و این باعث شد هم از نظر علمی و هم از نظر رفتاری نسبت به سال گذشته بچه ها احساس متفاوتی داشته باشند. تقریبا هر سال شرکت کنندگان به دلیل تفاوتی که شهرهایشان با هم دارند و پراکندگی نسبتا خوبی که دارند در یک سطح هستند گویی که در بعضی مهارتها مثل مهارت زبان انگلیسی یا مهارت های خاص کمی ضعیف هستند و در بعضی مهارتها خیلی بهتر عمل می کنند. این نشاندهنده این است که این المپیاد در شروع به بلوغ خود رسیده است که در سه سال متوالی توانسته یک تیپ جمعیتی متناسبی را برای خود داشته باشد و نیز بیانگر این است که این المپیاد همانطور که وزیر آموزش پرورش و همچنین دکتر مهاجرانی رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و دکتر حمیدیه دبیر ستاد سلولهای بنیادی تاکید می کنند، آماده بین المللی شدن با بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران است.
انتظاری، جوان ۱۹ ساله اهل یزد دارنده مدال طلای المپیاد در سال گذشته  گفت: عامل موفقیت خود را چه در کنکور و چه در المپیاد توجه به داشتن تفریح و حال روحی خوب در کنار درس خواندن می دانم و همیشه برنامه ریزی ام به گونه ای بود که برای هر دو وقت بگذارم. اکنون دانشجوی سال اول رشته پزشکی دانشگاه شیراز هستم و برای دومین سال است که به عنوان منتور در این برنامه شرکت می کنم و معتقدم این المپیاد برای دانش آموزان بسیار مفید است و باعث می شود مهارتهایی رو یاد بگیرند که ممکن است در مدرسه موفق به یادگیری آنها نشوند. مهارتهای مثل مدیریت زمان، مهارت  جستجو در اینترنت، مهارت انجام کارگروهی و مانند آنها. دوره های برگزار شده در مرکز طبی کودکان که امسال سال دوم برگزاری آن است بسیار مفید و برنامه ریزی شده بود و مسئولین بیمارستان برای بچه ها دلسوزانه عمل کردند.
خبرنگار و عکاس: لیلا یوسفی