عمومی | بنیاد ملی نخبگان

بورس تحصیلی شهید بقایی اعطا می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک خاصه در حوزه‌های فرهنگی با تاکید بر افزایش حس‌ وطن‌دوستی در بین اجتماع‌نخبگانی، نشست مشترک بنیاد نخبگان استان خوزستان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس برگزار شد.

در این نشست، صابری؛ رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان ضمن تببین آیین‌نامه تکریم و الگوسازی از سرآمدان و نخبگان کشور، گفت: بورس تحصیلی شهید دکتر بقایی برای صیانت از نمادهای دفاع‌مقدس و سرمایه‌های اجتماعی حاصل از این نمادها، با حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش­های دفاع مقدس تا پایان شهریور ماه سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: مراسمی جهت تکریم و الگوسازی از مرحوم آیت‌الله جمی؛ امام جمعه فقید آبادان به عنوان فردی اثرگذار در دوران دفاع‌مقدس و یکی از سرآمدان فرهنگی کشور نیز در دستورکار بنیاد نخبگان استان قرار دارد.

در بخش دیگری از این نشست، سردار علی‌پور؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس ضمن تاکید بر استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت نخبگان در راستای پیشرفت استان، چندین محور از جمله تکریم از افراد تاثیرگذار حوزه دفاع‌مقدس، استفاده از ظرفیت نخبگان برای پژوهش در مورد ابعاد مختلف دفاع‌مقدس، تدوین کتاب و دانشنامه دفاع‌مقدس و بررسی نقش زنان در دفاع‌مقدس را به عنوان فصل‌مشترک همکاری‌های دوطرفه دانست.