عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

کارگاه آموزشی آشنایی با مدل کسب‌ و کار ۱۱ شهریور برگزار می شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، مفهوم مدل کسب‌وکاراز مفاهیم تازه سازمان و مدیریت است که در آغاز دهه ۱۹۹۰ میلادی وارد گفتمان آکادمیک شد وپس از دو دهه، این مفهوم در همه حوزه‌ها نفوذ کرد و جای خود را یافت اگرچه مرز مفهوم مدل کسب‌وکار با برخی از مفهوم‌های سازمانی دیگر همانند طرح (Plan) ، استراتژی (Strategy) ، و تاکتیک (Tactic) کسب‌وکار روشن است، ولی شفاف‌سازی تفاوت این مفهوم‌ها با یک‌دیگر در آگاهی بهتر از چارچوب مدل کسب‌وکار کمک خواهد کرد .

شورای پژوهشگاه های ملی کشور که متشکل از ۱۳ پژوهشگاه دارای ماموریت های ملی است برای توسعه کسب و کارهای دانش محور و تاسیس و توسعه مراکز رشد واحدهای فناوری در مراکز آموزش عالی و پژوهشی، مقرر کرده است تا دوره های آموزشی مدل مناسب کسب و کارهای علمی تخصصی برای آشنایی دست اندرکاران برگزار کند.

این دوره شامل تعریف مدل کسب‌وکار، لایه‌ها و گونه های مدل کسب‌وکار، تحلیل و طراحی و آشنایی با مدل کسب‌وکارو فرآیندها و هزینه های طراحی مدل کسب‌وکار می باشد.

س.س ۵۱/ ر.ب ۴۵