عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری سلسله کارگاه های تهیه نقشه خطر مبتنی بر GIS در معاونت درمان

گالری عکس
دومین جلسه این کارگاه ۵ شهریور ۹۷ با حضور دبیران کمیته مدیریت خطر حوادث و پدافند غیرعامل بیمارستان ها و مراکز بهداشتی در سالن اجتماعات معاونت درمان برگزار شد.
در این جلسه دبیران با نرم افزار های مختلف مورد استفاده در تهیه نقشه خطر آشنا شدند، سپس آموزش عملی کار با نرم افزار های مربوطه در فضای باز پارکینگ ساختمان حافظ ادامه یافت.
دکتر ذنوبی رییس مرکز مدیریت خطر حوادث و پدافند غیر عامل دانشگاه، در این خصوص گفت: سلسله کارگاه های تهیه نقشه خطر مبتنی بر GIS توسط مرکز مدیریت خطر حوادث و پدافند غیرعامل در ۴ روز از مرداد ماه شروع و تا مهرماه ادامه خواهد داشت. این جلسات با همکاری دکتر شهاب عبدالهی فر از سازمان هلال احمر و نمایندگانی از سازمان پدافند غیر عامل کشور، پدافند غیرعامل وزارت و کارگروه آموزش و پژوهش / کارگروه درمان / کارگروه امداد و نجات وفوریتهای پزشکی و دبیر خانه پدافند غیرعامل دانشگاه طراحی و اجرا شده است. همچنین جمعی از همکاران محترم مرکز آموزش ضمن  خدمت دانشگاه در این کارگاه ها حضور فعال دارند.
وی همچنین در خصوص اهمیت برگزاری این کارگاه افزود:  این کارگاه برای اولین بار است که در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور با این موضوع برگزار می گردد و اقدامی جدی و نوآورانه برای تهیه نقشه مخاطرات مراکز می باشد تا برنامه ریزی ها و آمادگی های پاسخ در شرایط اضطراری بر مبنای آن انجام شود. شرکت کنندگان در پایان دوره می توانند نقشه خطر  مراکز خود را مبتنی بر GIS تهیه کنند.
محمدپور، کارشناس مرکز مدیریت خطر حوادث و پدافند غیر عامل دانشگاه، گفت: در اولین جلسه این کارگاه که در تاریخ ۸ مرداد ۹۷ برگزار شد، دبیران کمیته مدیریت خطر حوادث و پدافند غیرعامل بیمارستان های دولتی و خصوصی، معاونت بهداشتی دانشگاه، مرکز بهداشت جنوب، شبکه های بهداشت و درمان ری واسلامشهر حضور داشتند.
توضیح اینکه جلسه سوم این سلسله کارگاه ها  در مهر ماه برگزار خواهد شد.
خبرنگار و عکاس: باهو