عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فرماندار بوشهر: عرصه سلامت از کارهای محوری و رکن اصلی توسعه هر جامعه‌ای می‌باشد

عباس جمشیدی در آیین افتتاح و بهره‌برداری از خانه بهداشت روستای کره بند بوشهر افزود: خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت با تلاش و فعالیت بهورزان، مراقبین سلامت و پزشکان در ارائه خدمات نقش بسیار تاثیرگذاری در ارتقای سلامت و افزایش آگاهی بهداشت عمومی مردم داشته‌اند و رعایت نکات بهداشتی مانند شیوه زندگی سالم از مهم‌ترین دستاوردهایی می‌باشد که قابل قیاس با ده سال گذشته نمی‌باشد.
فرماندار شهرستان بوشهر با تبریک هفته دولت گفت: کار در عرصه سلامت از کارهای محوری و رکن اصلی توسعه هر جامعه‌ای می‌باشد و توسعه منابع انسانی که همان افراد سالم جامعه می‌باشند تاثیر بسزایی در رشد و شکوفایی کشور و همچنین ارتقای بهداشت می‌تواند ایفا کند.
وی خاطرنشان کرد: با شاخص‌هایی که مرکز بهداشت شهرستان بوشهر در حوزه سلامتی هرساله ارایه می‌کند ما شاهد ارتقای شاخص‌های بهداشتی در شهرستان هستیم و از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سپاسگزاریم.

با افتتاح خانه بهداشت کره بند، خدمات بهداشتی به ۳۸۸ خانواده ارایه می‌شود


رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر به مناسبت نیز در این آیین گفت: با افتتاح خانه بهداشت کره بند بوشهر، خدمات بهداشتی به ۳۸۸ خانواده ارایه می‌شود.
مهندس حسن فخرایی عنوان داشت: این طرح از محل اعتبارات متمرکز وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و اعتبارات استانی به‌صورت مشترک در جهت افزایش زیرساخت‌های بهداشتی شهرستان بوشهر ساخت و تجهیز گردید.
وی تصریح کرد: خانه بهداشت کره بند با جمعیت یکهزار و ۴۶۳ نفر و ا دارا بودن دو بهورز شامل یک بهورز زن و یک بهورز مرد، به ۳۸۸ خانوار ساکن در آن روستا خدمات بهداشتی ارائه می‌دهد.
مهندس حسن فخرایی اضافه داشت: این خانه بهداشت با زیربنایی به مساحت ۸۰ مترمربع احداث‌شده و مبلغ هزینه شده برای آن ۳ میلیارد ریال می‌باشد که پس از ۱۲ ماه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
این مقام مسئول تاکید کرد: در خانه‌های بهداشت مردم خدماتی همچون مراقبت‌های پیش از بارداری، مراقبت‌های بارداری و پس از زایمان، مراقبت و واکسیناسیون کودکان، پایش های سلامتی برای سنین مختلف، مراقبت از بیماران مبتلا به بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت و فشارخون و ...، بیماریابی در زمینه بیماری‌های واگیر، معاینات ابتدایی دهان و دندان و ... توسط بهورزان دریافت می‌کنند.
گفتنی است، خانه بهداشت روستای کره بند، در زمینی به مساحت ۸۵ مترمربع و بااعتبار سه میلیارد ریال در مدت‌زمان ۱۲ ماه ساخته‌شده است.

انتهای پیام/ ا.س- ۳۰۰۰