عمومی | دانشگاه گیلان

افتتاحیه برنامه های آموزشی و فرهنگی طرح ضیافت اندیشه برگزار شد

مراسم افتتاحیه برنامه های آموزشی و فرهنگی طرح ضیافت اندیشه،صبح روز شنبه ۳ شهریور در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار گردید.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر بصیری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان، ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان و قدردانی از دست اندرکاران برنامه ریزی و برگزاری این برنامه، گفت: خدارا شاکریم که بار دیگر توفیق داریم درجمع اساتید و فرهیختگان دانشگاهی باشیم و از شما عزیزان تشکر می کنم بار دیگر دعوت معاونت محترم آموزشی و بخش هم اندیشی و ضیافت اندیشه مربوط به نهاد را یاری فرمودید.
انشاالله این جلسات راهگشای بعضی از مسائل و معضلات باشد.
وی در ادامه ضمن اشاره به دهه ولایت گفت: دهه ولایت در واقع مناسبتش از عید قربان شروع میشود و به عید غدیر منتهی می‌شود ،این بین را دهه ولایت نامگذاری کرده‌اند.
وی در ادامه افزود : خداوند در دینش به پیامبر به طور صریح میفرماید  برای حفظ زحمات بیست و سه ساله اش اولین رسالتش که تبلیغ دین است را به طور کامل انجام دهد.
دکتر بصیری در پایان با بیان چند روایت گفت: عدم توجه به این روایات در کتاب آسمانی و احادیث ائمه موجب انحراف از احکام و اصول دینی می گردد،امید است همه ما در مسیر آنچه انبیا و اولیا الهی است قرار بگیریم.

گفتنی است پس از پایان مراسم افتتاحیه، اولین قسمت از برنامه های آموزشی طرح ضیافت اندیشه با عناوین معرفت شناسی و اخلاق حرفه ای در قالب دو گروه آغاز گردید. همچنین دیگر بخش های آموزشی طرح ضیافت اندیشه طبق زمانبندی در روزهای آتی تشکیل می شود. جهت دریافت گواهی دوره های مذکور حداقل حضور در ۱۴ ساعت از ۱۶ ساعت پیش بینی شده الزامی است.

این دوره ها با حضور دکتر محمد فنایی اشکوری و حجت الاسلام دکتر علی نصیری، به عنوان مدرس ارائه می شود و تا روز ۵ شهریور ادامه خواهد داشت.