عمومی | دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

نمایشگاه " نقش و جایگاه هنر در توانبخشی " متشکل از آثار هنری مددجویان مرکز روانپزشکی رازی آغاز به کار کرد

نمایشگاه " نقش و جایگاه هنر در توانبخشی " متشکل از آثار هنری مددجویان مرکز روانپزشکی رازی (امین آباد) از امروز (یکشنبه) با همکاری مشترک مرکز آموزشی – درمانی روانپزشکی رازی و موسسه پژوهشی کودکان دنیا ، در سرای محله زرگنده آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، در حاشیه این نمایشگاه چهار روزه ، اساتید و متخصصان روانپزشکی ، روانشناسی ، کاردرمانی ذهن و روان و همچنین هنرمندان نقاش ، با ایراد سخنرانی های علمی ، به نقش هنر در توانبخشی و سلامت روان می پردازند.

" آسیب شناسی روانی از نظر روانکاوی معاصر، هنر و خلاقیت در کاردرمانی ، تکه های گم شده ، نقش فعالیت هنری در توانبخشی ، هنر واسطه ای برای ارتباط ، رنگ و روان انسان ، هنر؛ خلاقیت ؛ درمان " عناوین سخنرانی اساتید و متخصصان بنام کشور در این نشست های علمی و آموزشی را تشکیل می دهند.

موضوع های " آسیب شناسی روانی از نظر روانکاوی معاصر، هنر و خلاقیت در کاردرمانی ، تکه های گم شده و نقش فعالیت هنری در توانبخشی " امروز (یکشنبه) در اولین روز از برپایی نمایشگاه ، توسط اساتید دانشگاه ، دکتر اعلایی ، دکتر شفارودی ، دکتر کیانی و دکتر عشایری ، بصورت سخنرانی به شرکت کنندگان ارائه شد.

لازم به ذکر است، مرکز آموزشی – درمانی "روانپزشکی رازی " بزرگترین و قدیمی ترین مرکز درمانی روانپزشکی در ایران و منطقه خاورمیانه است که تحت پوشش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و با توان علمی و تخصصی اساتید و متخصصان این دانشگاه ، به بیش از یک هزار و ۲۰۰ بیمار و مددجو با اختلالات اعصاب و روان ، خدمات مربوط به حوزه سلامت روان ارائه می دهد.

این مرکز آموزشی – درمانی با بهره گیری از کارگاه های آموزشی و هنری ، اهداف توانبخشی بیماران را پیگیری می کند.

" آشکار کردن و توسعه ظرفیت ها و کیفیت های کاری بیماران ، برطرف کردن نیازهای آموزشی پیش حرفه ای و حرفه ای بیماران ، ارائه و پیشنهاد فرصت های اشتغال مناسب برای بیماران " از دیگر اهدافی است که با آموزش های فنی و حرفه ای به مددجویان محقق خواهد شد.

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، با ۲۲ گروه آموزشی تخصصی و هشت مرکز تحقیقات، به تعلیم و تربیت بیش از یک هزار و ۸۰۰ نیروی متخصص در حوزه های " سلامت روان ، رفاه و سلامت اجتماعی ، و توانبخشی" می پردازد.

اعضای هیات علمی و متخصصان در رشته های پزشکی و توانبخشی این دانشگاه مانند " مددکاری اجتماعی ، روانشناسی ، مشاوره خانواده، سالمند شناسی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، ارتوپدی فنی، ارگونومی، فیزیوتراپی و همچنین روانپزشکی ، روانشناسی بالینی و پرستاری توانبخشی " از طریق دو بیمارستان تخصصی (رازی و رفیده) و دو کلینیک پزشکی – توانبخشی تحت نظارت وزارت بهداشت، انواع خدمات حوزه فعالیت خود را به بیماران و نیازمندان ارائه می دهند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور