عمومی | دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

کتاب " ارزیابی های روانشناسی در ارگونومی " توسط عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بچاپ رسید

کتاب " ارزیابی های روانشناسی در ارگونومی " مشتمل بر مجموعه جامع پرسشنامه های ارگونومی مرتبط با روانشناسی توسط عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بچاپ رسید.

دکتر "محسن پورصادقیان " سرپرست دفتر تدوین استاندارد دانشگاه و مولف کتاب " ارزیابی های روانشناسی در ارگونومی " ضمن اعلام چاپ این کتاب، گفت: همواره یکی از مهمترین ابعاد انسانی بعد روانی بوده و روانسنجی یکی از شاخص های تعیین کننده، در بدست آوردن تطابق و تناسب بین انسان و کار می باشد ، که مبحث پرسشنامه های روانشناسی در ارگونومی که کاربرد در صنعت و دانشگاه دارد، همواره به عنوان یکی از نیازهای ارزیابی این بعد مهم روانی مورد توجه محققان بوده است.

وی افزود: این کتاب ، با توجه به نیاز مبرم علم بین رشته ای ارگونومی و روانشناسی رابطه ای بر اساس پرسشنامه های مشترک مرتبط با این علوم را مطرح نموده و در حد امکان به بررسی اطلاعات بدست آمده از هر کدام پرداخته است.

دکتر پورصادقیان با اشاره به اینکه در مورد مباحث روانشناسی در ارگونومی، در گذشته دسترسی به این پرسشنامه ها و بدست آوردن آنها همواره با مشکلات خاصی همراه بود، اظهارداشت: این کتاب ، مجموعه مدونی از انواع پرسشنامه در این حیطه را که یکی از نیازهای اساسی تحقیقات در جامعه می باشد را در اختیار محققان قرار می دهد.

وی همچنین توضیح داد: پرسشنامه های کتاب فوق با استفاده از کمک گرفتن این فیلد بین رشته ای (ارگونومی) و کاربرد آن در روانشناسی با مراجعه به کلیه مقالات و سایت ها و جمع آوری این اطلاعات از منابع به روز، مهیا شده است.

مولف کتاب " ارزیابی های روانشناسی در ارگونومی " افزود: در قسمت بعدی این کتاب و تکمیل آن در آینده، بدنبال ارائه روشهای تجزیه تحلیل آماری و تکمیل پرسشنامه های جدید و نمره دهی در پرسشنامه ها هستیم ، ضمن آنکه به پرسشنامه های بهداشت حرفه ای و چک لیست های ایمنی مرتبط با ارگونومی مورد نیاز جامعه و نحوه ساخت و معتبر سازی پرسشنامه می پردازیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که پژوهشگران با پیشنهادها و نکات ارزنده ، مولفان این کتاب را در تکمیل آن همراهی کنند.

انتهای پیام /

تنظیم خبر: نعیمی پور