عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

پیام تبریک رئیس دانشگاه به مناسبت روز پزشک/ دکتر کریمی: اعتماد، بزرگ‌ترین سرمایه جامعه پزشکی است

متن کامل پیام به شرح زیر است:
یکم شهریور، زادروز تولد نابغه دوران، شیخ‌الرییس ابوعلی سینا، بهانه‌ای است که به مناسبت روز پزشک به جایگاه و رسالت این حرفه در جامعه نگاهی دوباره بیندازیم. اگرچه حرفه پزشکی همواره از محبوب‌ترین و محترم‌ترین حرف جامعه بوده، اما نباید از این مهم غافل شد که این محبوبیت و احترام و اعتماد، ثمره تلاش گران‌سنگ بزرگانی است که گوهر دانش و مهارت خود را به زیور تعهد و مسئولیت‌پذیری در قبال جامعه آراسته‌اند.
بی‌تردید، اعتماد، بزرگ‌ترین سرمایه جامعه پزشکی است. ازاین‌رو پزشکان و سایر حرفه مندان حوزه سلامت، باید با اهتمامی افزون، نگران و نگهبان گوهر اعتماد باشند. در این ایام که مردم عزیزمان در معرض تنگناها و تنش‌های ناخواسته و دشمنی‌های نابخردانه و کینه‌توزانه دشمنان قرارگرفته‌اند جامعه فرهیخته پزشکی، در جهت تامین آرامش و سلامت مردم، رسالتی مضاعف را به دوش احساس می‌کند. مسئولیت‌پذیری، سلوک متعهدانه و منش نوع‌دوستانه جامعه پزشکی، پیش‌تر در دوران انقلاب و تمامی مقاطع حساس تاریخی این مرزوبوم در محک حوزه عمومی به اثبات رسیده است.
به‌عنوان رئیس اولین و بزرگ‌ترین دانشگاه علوم پزشکی کشور، روز پزشک را به آحاد همکاران در حوزه سلامت به‌ویژه دانشگاهیان عزیز تبریک عرض می‌کنم و به روح اساتیدی که درس اخلاق و ادب و تعهد را در مقام عمل، آموخته و از این جهان درگذشته‌اند، درود می‌فرستم.
دکتر کریمی
رئیس دانشگاه