عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

خدمات رسانی اورژانس۱۱۵ استان به بیش از ۴ هزار مصدوم در ۴ ماهه نخست سال جاری


رئیس مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اورژانس ۱۱۵کهگیلویه و بویراحمد در ۴ ماه‌ ابتدایی امسال به ۴ هزار و ۳۷۳ مصدوم خدمات رسانی کرده است.

به گزارش روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ مرکز کهگیلویه و بویراحمد، جلال پوران فرد ابراز داشت: از این تعداد ۳ هزار و ۸۷۱ مصدوم به بیمارستان‌های استان انتقال یافتند و ۵۰۲ مصدوم نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع کل مصدومان ۴ ماهه اول سال، ۲ هزار و ۲۳۵ مصدوم در تصادفات جاده‌ای و ۲ هزار و ۱۳۸ نفر در تصادفات شهری بودند، افزود: از مجموع مصدوم های انتقال یافته به بیمارستان ،۲ هزار و ۳۰ مصدوم در تصادفات شهری و هزار و ۸۴۱ مصدوم نیز مربوط به تصادفات جاده‌ای بودند.

پوران فرد با بیان اینکه بیشتر ماموریت‌های اورژانس هوایی استان در مناطق کوهستانی، صعب العبور و عشایری استان انجام شده است، اظهار داشت: در ۴ ماهه نخست سالجاری از تعداد ۱۱۷ ماموریت توسط اورژانس هوایی استان ۸۰ ماموریت توسط بالگرد یاسوج و ۳۷ ماموریت بوسیله بالگرد گچساران انجام گرفته است.

وی ادامه داد: طی این مدت ۶ زایمان موفق در آمبولانس‌های ۱۱۵ توسط تکنسین‌های اورژانس صورت گرفت که در پایان نوزاد و مادر در سلامتی کامل به بیمارستان منتقل شدند.

پوران فرد در پایان از مردم در خواست نمود: در موقع حادثه با نیرو‌های امدادی نهایت همکاری را داشته باشند و مسیر را برای آمبولانس و نیرو‌های امدادی باز کنند و همچنین از ازدحام در محل حادثه پرهیز کنند.۱۳-۱۴۲-۶