عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

در شورای مدیران ضمن طرح مهم ترین مسائل جاری بر اهمیت نقش آفرینی مدیران میانی در تعالی سازمانی تاکید شد

در شورای مدیران ضمن طرح مهم ترین مسائل جاری بر اهمیت نقش آفرینی مدیران میانی در تعالی سازمانی تاکید شد

سومین شورای مدیران سازمان در  سال ۱۳۹۷ با حضور دکتر کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان، دکتر طهماسبی قائم مقام رئیس سازمان، دکتر کهرام معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی، دکتر رسول زارع معاون پژوهش و فناوری و کلیه مدیران دفاتر ستادی دوشنبه ۲۹ مرداد سال جاری در سالن اندیشه برگزار شد.

حجت الاسلام سعیدیان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان با تبریک عید سعید قربان، مطالبی را در خصوص بهره مندی از برکات معنوی ماه ذی الحجه و روز عرفه بیان داشت. وی با نقل حدیثی از امام باقر(ع) اصل ولایتمداری را از پایه های اصلی دین مبین اسلام برشمرد که هدف غایی سایر اصول و فرائض دینی از جمله نماز و حج در سایه این اصل مهم، معنا می شود. حجت الاسلام سعیدیان ضرورت اخلاق مداری در شیوه مدیریت جامعه اسلامی را یادآور شد و مدیران را به داشتن خلق حسنه و رافت در ارتباط با پرسنل خود سفارش کرد.

دکتر کاظم خاوازی رئیس سازمان با قدردانی از تلاش های خالصانه دکتر زند در دوره ۵ ساله ریاست سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، ارتقای جایگاه سازمان در وزارت جهادکشاورزی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری را مرهون ازخودگذشتگی ایشان دانست و بر ضرورت حفظ دستاوردهای بی نظیر دوران مدیریتی وی تاکید کرد.

دکتر خاوازی مدیران میانی سازمان را دارای کلیدی ترین نقش در ساختار سازمان تات دانست و خاطر نشان ساخت تفویض اختیار به معاونان و هم چنین از معاونان به مدیران کل به منظور تسهیل در امور و کمک به حفظ پویایی و تعالی سازمانی بسیار پر اهمیت است.  دکتر خاوازی هم چنین از مدیران کل ادارات و دفاتر خواست در ارتباط با وظایف سازمانی خود، روحیه  ایده پردازی و نتیجه گرایی را در خود تقویت کرده و از دچار شدن به روزمرگی پرهیز نمایند. وی با اشاره به فرارسیدن هفته دولت برضرورت بهره مندی مطلوب از این فرصت برای معرفی دستاوردهای سازمان تاکید کرد.

دکتر غلامحسین طهماسبی قائم مقام سازمان ضمن قدردانی از تلاش های دکتر زند، انتصاب دکتر خاوازی در سمت ریاست سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی را از تدابیر ایشان برشمرد که در شرایط خاص فعلی کشور، تغییر عمده در انتصابات سازمان ایجاد نخواهد شد و مدیران، با درک اقتضای زمانی و وظیفه خطیر سازمان تحقیقات در تامین امنیت غذایی مردم در شرایط تحریم های ظالمانه ، آمادگی خود را برای همکاری و سربلندی سازمان در رسالت های محوله کما فی السابق اعلام می دارند .

دکتر مجید ولدان مدیر کل دفتر امور فناوری با اشاره به تکمیل پرونده درخواست راه اندازی پارک علم و فناوری کشاورزی از انجام مقدمات اداری آن برای ارائه در شورای گسترش وزارت علوم و فناوری خبر داد و اخذ مجوز ایجاد پارک علم و فناوری کشاورزی را در زمینه توسعه فناوری در سازمان مهم و تاریخ ساز دانست.

خانم مهندس ژاله  فدایی رئیس روابط عمومی سازمان با اشاره به اهمیت معرفی اثر گذار و انعکاس مطلوب دستاوردهای سازمان، بر ضرورت ارتقای دانش روابط عمومی در واحد های زیربط موسسه ها و مراکز تحقیقاتی تابعه سازمان در سراسر کشور تاکید کرد. وی هم چنین با اشاره به فرارسیدن هفته دولت اعلام داشت ضرورت دارد مدیران برای معرفی دستاوردهای سازمان با روابط عمومی همکاری تنگاتنگ داشته تا باهمکاری یکدیگر بتوانیم از این فرصت برای نشان دادن تلاش های شبانه روزی مسئولان و محققان سازمان به جامعه کشاورزان بهره مند شویم.

مهندس علی درجانی مدیر کل دفترساماندهی مراکز جهادکشاورزی و شبکه عاملان ترویج ضمن ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت های این دفتر در  زمینه تجهیز مراکز جهادکشاورزی ، توضیحاتی پیرامون پیگیری های اجرای دستور رئیس سازمان مبنی بر  ادغام معاونت ترویج و آموزش و موسسه آموزش علمی کاربردی بیان داشت. وی هم چنین با اشاره به راه اندازی استودیو برکت و امکان پخش برنامه های آن در رسانه ملی، بهره مندی از این ظرفیت را برای معرفی مطلوب دستاوردهای سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی یادآور شد.

دکتر حمید کهرام معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان با اشاره به ضرورت برنامه محوری در سطوح معاونت ها، ادارات کل و موسسه ها و مراکز تحقیقاتی تابعه سازمان، هدف از تدوین برنامه اجرایی سه ساله پیش رو را انسجام یکپارچه سازمانی نام برد. وی هم چنین با بیان این مطلب که کلیه برنامه های درآمدزایی مراکز و موسسه های تحقیقاتی بررسی شده است، از ساماندهی درآمدهای اختصاصی سازمان خبر داد و بر ضرورت تقویت سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکید کرد.

دکتر امیری لاریجانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و صنایع وابسته در روزهای ۲۱ تا ۲۴ شهریور ، وجه تمایز این دوره از نمایشگاه را ، در برگزاری کارگاه های متنوع آموزشی و استقبال گسترده کشورهای حاشیه خلیج فارس برشمرد. وی هم چنین از شکل گیری دبیرخانه هوشمندسازی در معاونت ترویج خبر داد و اعلام داشت اولین همایش ملی کشاورزی هوشمند ۳۰ آبان سال جاری در هتل المپیک برگزار خواهد شد.

دکتر رسول زارع معاون پژوهش و فناوری سازمان با اشاره به برگزاری گردهمایی معاونان پژوهش فناوری و انتقال یافته مراکز و موسسه های تحقیقاتی در ۱ مرداد سال جاری، دیدگاه های مطرح شده را در تغییر آئین نامه های ترفیع  وارتقا و تصویب طرح های تحقیقاتی اثرگذار دانست. وی هم چنین با اشاره به ضرورت ارتقای اثربخشی تحقیقات و رفع موانع آن در واحدهای تابعه،  اختصاص بودجه ویژه معاونت های پژوهش فناوری و هزینه کرد آن برای بازسازی بخش ها و ایستگا های تحقیقاتی و انتقال یافته های تحقیقاتی را از محل اعتبارات تملک و هزینه ای خواستار شد.

دکتر مخبر رئیس مرکزآموزش عالی امام خمینی (ره)  با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۸ هکتار از زمین های آن مرکزکه از سال ۶۰ به صورت غیرقانونی در تملک نهادهای دیگر قرارداشته است ، اعلام داشت این ملک با انجام بروکراسی پیچیده و زمان بر،اکنون به مجموعه تملکات سازمان بازگردانده شده است و می تواند زمینه ساز بهره مندی های سرشار را برای تحقق اهداف سازمان فراهم آورد. وی رفع تصرف از این بخش از زمین های مرکز آموزش امام خمینی را نتیجه پیگیری های مستمر سازمان دانست و تداوم حمایت های سازمان در برقراری امنیت و آماده سازی بهره داری آن را خواستار شد.

در این جلسه از شورای مدیران  با حضور دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان و معاونان وی از تلاش های دکتر مخبر و موفقیت ایشان در احیای تملکات سازمان با اهدای لوح یادبود قدردانی شد

روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی