عمومی | جهاد دانشگاهی

بازدید کنندگان خارجی دستاوردهای پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی را ستودند

میهمانان خارجی شرکت کننده در نشست شورای حکام سازمان بهره وری آسیایی که عالی ترین مقام های عضو این سازمان هستند ضمن بازدید و آشنایی با پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی و مشاهده دستاوردهای علمی کشورمان در زمینه سلول های بنیادی ، توان دانشمندان ایرانی را در دستیابی به علوم راهبردی روز جهان ستودند .
به گزارش واحد مرکزی خبر،این گروه از میهمانان ، کارشناسان سازمان بهره وری آسیا از کشورهایی چون ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، هند، تایوان، کامبوج، لائوس، بنگلادش، نپال و پاکستان بودند .
شهاب خواجا از پاکستان در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: باید با صراحت بگویم که من هرگز انتظار دیدن موسسه ای در چنین سطح بالایی از دانش و پیشرفت را نداشتم.
وی افزود: پاکستان تحقیقاتی را درباره نازایی آغاز کرده است ولی درباره سلول های بنیادی ما نیاز به آموزش فراوانی داریم و بسیار مشتاق یادگیری از موسسه رویان هستیم.
بنابراین گزارش شرکت کنندگان همچنین با حضور در تالار اجتماعات پژوهشکده رویان با روال کار آن و ازجمله فعالیت های کمیته اخلاق زیستی برای نظارت بر فرآیند پژوهش ها از نزدیک آشنا شدند .
سازمان بهره وری آسیایی هر سال نشستی با عنوان شورای حکام دارد که در آن برنامه سال های آینده، تصویب صورت حساب های سال های قبل و رسیدگی به مسائل امنیت سیاست گذاری را بررسی می کند که جمهوری اسلامی ایران پس از چهار دهه برای نخستین بار میزبان این نشست است.
مرکز ملی بهره وری ایران هم یکی از زیر مجموعه های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است و با ارتباطی که با سازمان ملی بهره وری آسیایی دارد ، همه امکانات خود را در حوزه بهره وری در اختیار بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات دولتی و خصوصی قرار می دهد.ح/الف