عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

برگزاری جلسه بررسی احداث مرکز مغز بیمارستان شهدای یافت آباد


جلسه بررسی احداث مرکز مغز بیمارستان شهدای یافت آباد با حضور دکتر ناصری پور مورخ ۲۹ مردادماه در سالن شورای دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه  ؛ در این جلسه معاونین آموزشی ، اجتماعی  ، توسعه و نمایندگان معاونت درمان و دفتر فنی حضور داشتند.
دکتر ناصری پور در این جلسه عنوان کرد: براساس برنامه عملیاتی تعیین شده در جهت حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم علاوه بر بحث فرهنگی ، تغییر نگرش ، تغییر ساختارو معیارهای ارزشیابی  باید زیر ساختهای لازم تکمیل گردد که در همین راستا ، ایجاد ۵ مرکز در دستور کار دانشگاه قرار گرفت که شامل ایجاد مرکز طب بازساختی ، قطب IT درسلامت، مگالب ،مرکز کنسر و در نهایت احداث مرکز مغز می باشد.
وی افزود: در خصوص احداث مرکز مغز در بیمارستان شهدای یافت آباد توجه به چند نکته حائز اهمیت می باشد  بخشهای جنرال بیمارستان مذکور باید در امتداد ارائه خدمات سلامت به مردم منطقه فعال باشد. همچنین توسعه ها در بیمارستان بر اساس مقوله نوروساینز انجام شود.
رییس دانشگاه بیان کرد: بایدانتقال دانشکده علوم رفتاری و ایجادمرکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جوارآن مرکز صورت پذیرد.
وی گفت: احداث مرکز مغز باید در سه فاز متوالی انجام شود که در فاز اول باید وضع موجود بهینه و نقشه راه تعیین گردد.
دکتر ناصری پور با اعلام حمایت برلای تامین مالی و بودجه لازم این پروژه تصریح کرد:
می بایدتغییرات لازم در مورد فضای فیزیکی مکان احداث این مرکز با همت دفتر فنی انجام شود ، همچنین نیروی انسانی باکیفیت و متخصص برای مرکز مذکور تعیین و لیست تجهیزات مورد نیاز مشخص شود.
وی در پایان ضمن تاکید بر تسریع امور، خاطر نشان کرد: بخشهای ذیربط باید همکاری لازم برای ایجاد مرکز مغز را داشته باشند ، بویژه معاونت های توسعه و اجتماعی برای تامین اعتبار لازم و جذب خیرتوجه نمایند.
در ادامه حاضرین در جلسه پیشنهادات و نظرات خود را ارائه دادند و مقرر  گردید یک کمیته اجرایی مشخص مسئول پیگیری امور را بر عهده بگیرد.