عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

جلسه معرفی موسسه مردم نهاد شناخت و مهار سرطان(خیریه شمس) با حضور دکتر رستمیان معاون فرهنگی- اجتماعی دانشگاه برگزار شد

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، جلسه معرفی موسسه مردم نهاد شناخت و مهار سرطان(خیریه شمس) با حضور دکتر رستمیان معاون فرهنگی- اجتماعی دانشگاه، دکتر زنده دل قائم مقام مرکز تحقیقات سرطان، دکتر عباسی مدیر امور سازمان های مردم نهاد (سمن) معاونت فرهنگی- اجتماعی دانشگاه، دکتر امان پور، دکتر نحوی جو و دکتر امیدواری اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات سرطان واقع در مجتمع، پورحیدری و فرد فعالان اجتماعی و مسئولین اجرایی خیریه شمس،  دکتر قادری رئیس روابط عمومی مجتمع،  ماهوش رئیس امور عمومی انیستیتو کانسر چهارشنبه ۱۴ مرداد ۹۷ برگزار شد.
در ابتدای جلسه، دکترزنده دل به معرفی شبکه خیریه های سرطان و اهداف آن پرداخت و گفت: ما شاهد هستیم که مشکلات بیماران مبتلا رو به افزایش است و این مرکز به ارائه خدمات درمانی به بالغ بر ده درصد بیماران مبتلا به سرطان کل کشور می پردازد، که اغلب از ضعیف ترین اقشار جامعه محسوب می شوند.
سپس  دکتر امیدواری به شرح برنامه های توانمندسازی معنوی و روحی بیماران مبتلا به سرطان و نزدیکان ایشان پرداخت و خواستار حمایت دانشگاه برای توسعه این دست فعالیت ها در کنار سمن ها شد.
وی عمده فعالیت های برنامه ریزی شده و در دست اجرا در این زمینه را ارتقای آگاهی بیماران در قالب یک پمفلت به زبان ساده از طریق آموزش بهبودیافتگان در بخش ها، آموزش گروهی دوره ای به بیماران سر پایی و خانواده های ایشان با محوریت سلامت روح و روان، استفاده از هنر درمحیط درمان رادیوتراپی در قالب طرح ارتقا کیفی مثل اجرا ی موسیقی زنده، فعالیت هنری توسط مربی وبیمار و... اعلام کرد.
همچنین مسائلی از جمله جایگاه و روند بهره گیری از موقوفات و ظرفیت داوطلبین از دیگر مسائل مطروحه در جلسه بود.
دکتر رستمیان گفت: نکته اساسی در بحث موقوفات سلامت، تسهیل دسترسی بیمارستانها و مراکز ارائه خدمت به عواید آنهاست که با تمهیدات اندیشیده شده، دانشگاه دارای ساختار هدفمندیست که ظرف دوهفته پول از سهم خیرین بازمی گردد.
وی افزود: در این راستا با پیگیری های انجام شده در سطح دانشگاه، در خصوص احیاء بهره برداری از موقوفات قدیمی در بیمارستان های .بهرامی، امیر اعلم و آرش به نتایج خوبی رسیده ایم.
دکتر زنده دل در ادامه خواستار در نظر گرفتن امتیازات فرهنگی برای مشارکت اعضای هیئت علمی در فعالیت های اجتماعی و داوطلبانه شد. دکتر رستمیان نیز اظهار داشت معاونت اجماعی در این عرصه وارد شده است و تمهیداتی را برای تشویق اعضای هیئت علمی در نظر گرفته است که در مراحل کارشناسی است.
در نهایت مقرر شد تفاهم نامه ای بین معاونت اجتماعی دانشگاه و خیریه شمس تنظیم شود.