عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

هفتمین مرکز ارزیابی پزشکی ورزشی کشور در دانشگاه صنعتی شاهرود افتتاح شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه صنعتی شاهرود، در نشستی با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود، علی رضا علی، رئیس هیئت فوتبال استان سمنان، مجید محمدی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود، طی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی شاهرود و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در محل تالار کوثر این دانشگاه، مرکز ارزیابی پزشکی ورزشی در این دانشگاه به عنوان هفتمین مرکز افتتاح شد.

دکتر فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در ابتدای این نشست با معرفی اجمالی و بیان پتانسیل های موجود ورزشی، به توانمندی‌های ارزشمند مجموعه تربیت‌بدنی این دانشگاه و امکان برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی اشاره کرد و گفت: همکاری‌های خوب آموزشی، پژوهشی، فناوری و کارآفرینی بین دانشگاه صنعتی شاهرود و فدراسیون فوتبال شکل‌گرفته که برگزاری دوره‌های تخصصی محور این همکاری‌ها خواهد بود.

دکتر فاتح، شعار دانشگاه را حرکت به‌سوی دانشگاه کارآفرین عنوان کرد و گفت: با همکاری فدراسیون فوتبال و تبیین طرح‌های تحقیقاتی و هم افزایی با دانشکده ‌های مهندسی مکانیک، الکترونیک و تربیت‌بدنی و کامپیوتر، مرکز ارزیابی پزشکی جامع فوتبال افتتاح و به دنبال این همکاری و تجهیزات مناسب در ورزش تقویت خواهد شد.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران نیز در این آیین دانشگاه‌ها را حلقه مفقوده مباحث علمی فوتبال ایران دانست و با اشاره به زیرساخت های مناسب در شهرستان شاهرود افزود: برنامه ما برای ارتقای فوتبال در استان سمنان برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی، تمرکز در حوزه نونهالان و ساخت یک زمین فوتبال ساحلی در شاهرود است.

تاج گفت: افتتاح هفتمین مرکز ارزیابی‌های پزشکی فوتبال در شاهرود نقطه عطف خوبی برای ارتباط هر چه بیشتر با دانشگاه‌ها است و به همین منظور همکاری با مراکز علمی و دانشگاه‌ها سبب انجام اقدامات خوبی در فوتبال نونهالان، جوانان و بزرگسالان خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران با اشاره به علاقه مندی درصد زیادی از مردم کشورمان به این ورزش، حال فوتبال ایران را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تفاهم‌نامه‌ای که امضا می‌شود را حتماً اجرایی خواهیم کرد و تلاش داریم تا در حوزه فوتبال اقدامات گسترده تری را انجام دهیم.

در این نشست تفاهم‌نامه ای در هفت ماده بین دانشگاه صنعتی شاهرود و فدراسیون جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

س.س ۵۱/ ا.ب ۵۱