عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کردستان

برگزاری پنجمین جلسه کمیته بحران در دانشگاه

برگزاری پنجمین جلسه کمیته بحران در دانشگاه دوشنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

پنجمین جلسه کمیته بحران دانشگاه بر اساس مانور دورمیزی سناریوی زلزله ۶.۳ ریشتری در سنندج و توابع با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان و سایر اعضای کمیته در محل دفتر رئیس دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وب دا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ابتدای این جلسه، گفت: بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی به عنوان نماد پیشرفت اجتماعی و یکی از ارکان اصلی ثبات و رشد اقتصادی هر کشور و منطقه محسوب شده و نیز یکی از مهمترین منابع مالی با اهمیت به شمار می آید که تخریب آن بار اقتصادی بزرگی ایجاد می کند پس باید این مراکز به گونه ای طراحی شوند که در شرایط بحرانی هم به خوبی نقش و وظیفه خود را به انجام رسانده و دچار آسیب یا تخریب نشوند.

دکتر سیامک واحدی افزود: ارائه خدمات بهداشتی- درمانی در بیمارستانها و مراکز بهداشتی در زمان وقوع بحران ها بسیار حائز اهمیت است، بنابراین لازم است میزان ایمنی سازه ها و نیز تجهیزات این مراکز هم در شرایط  عادی و هم اضطراری سنجیده و اطمینان حاصل شود که در وضعیت های مختلف از نظر ایمنی و بهداشت قابلیت اطمینان و سطح اعتماد قابل قبولی دارند.

وی ضمن بیان اینکه با یک ارزیابی صحیح قبل از وقوع بلایا، ضمن برآورد کارایی واقعی مراکز درمانی در زمان بحران، امکان انجام اقدامات پیشگیرانه و افزایش آمادگی برای زمان بحران فراهم می گردد، اظهار داشت: لازم است برنامه ریزی و سازمان دهی تجهیزات، نیروی انسانی و منابع به درستی انجام گرفته و ضمن انجام پایش ها و بازدیدهای دوره ای و مکرر، نقاط ضعف ایمنی مراکز بهداشتی درمانی و آموزشی را شناسایی و سپس رفع نمود که برگزاری جلسات این کمیته در این جهت است.

در ادامه این جلسه ضمن ارائه inject های ۷ تا ۹ توسط متخصص سوانح و بلایای دانشگاه، حاضرین به بیان نظرات و دیدگاههای خود پرداخته و در پایان تصمیمات لازم را اتخاذ نمودند.