عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

برگزاری نشست کمیته جمعیت و سلامت استان

ششمین نشست کمیته جمعیت و سلامت با حضور قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه و نمایندگانی از ادارات استان در ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش وب دا، مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهداف این کمیته را پیگیری سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده که مرتبط با جمعیت و سلامت می باشد عنوان نمود.

دکتر حامد قضاوی برنامه های مرتبط با سلامت باروری به ویژه ناباروری و مشاوره فرزندآوری را از جمله خدمات ارائه شده در مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش برشمرد و با تاکید بر ضرورت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت جهت تمامی خانوارها، خواستار مراجعه کارکنان ادارات به نزدیک ترین واحد بهداشتی محل سکونت جهت تشکیل پرونده سلامت گردید.

وی با اشاره به تاثیر شیوه زندگی اتخاذ شده در کاهش بیماری های غیرواگیر بر نقش موثر مشارکت سازمانها و ادارات در پیشبرد اهداف سلامت در جمعیت تاکید نمود.

شایان ذکر است در ذیل سیاست های ابلاغی خانواده مقام معظم رهبری، ۶ کمیته شامل کمیته های حقوقی، جمعیت و سلامت، اجتماعی، فرهنگی، ترویج ازدواج آسان و کمیته اقتصاد و معیشتی تشکیل و با اعضای مشخص از سازمان های مرتبط در راستای عملیاتی نمودن اهداف سیاست های ابلاغی فعالیت می نمایند.

{jcomments on}