عمومی | دانشگاه یزد

برگزاری کارگاه بین‌المللی «آب و شهر» در دانشگاه یزد/‌ ۱۲ تا ۱۵ شهریور ۱۳۹۷

دکتر محسن عباسی هرفته دبیر این همایش گفت: کارگاه بین المللی "آب و شهر: سیستم های آبی و ساختارهای شهری" بخشی از پروژه بزرگ «آب و شهر: اشتراک دانش میان ایران، آسیا و اروپا» است، که برنامه پژوهشی مشترک میان دانشگاهها، مراکز پژوهشی و متخصصان معماری، شهر و مهندسی از کشورهای مختلف است.
وی افزود: کارگاه مذکور به صورت مشترک ازسوی دانشگاه یزد، پژوهشکده معماری بومی، پایگاه میراث جهانی شهر یزد، دانشکده معماری بل ویل- پاریس، لابراتوار تحقیقاتی Ipraus و لابراتوار تحقیقاتی Lab’urba برنامه‌ریزی و برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه به دنبال ایجاد زمینه ای برای اشتراک تجربه ها، دانش و دستاوردها در حوزه شهر و آب در ایران، آسیا و اروپا است گفت: با توجه به تهدیدهای مشترک در حوزه آب در نقاط مختلف دنیا، کارگاه تلاش دارد تا با تاکید بر نقش فعالیتهای بومی در برخورد با مشکلات این حوزه را مورد توجه قراردهد. از این رو با سوال از نقش نوآوری با تکیه بر دستاوردهای تاریخی، علوم مختلف و تکنولوژی، به دنبال دستیابی به پاسخهای بومی برای مشکلات مشترک جهانی در سراسر کره زمین است.
وی اهداف برگزاری این کارگاه را به شرح ذیل اعلام کرد:
-شناخت و اشتراک تجربیات و راه حلهای تاریخی در پیوند شهر و آب در ایران و سایر نقاط جهان.
-شناخت مسائل روز، راه حلها و یافته های روز در برخورد با آب و شبکه های آبی در شهرها.
-الهام از تجربیات تاریخی در پیوند شهر و آب در پاسخ به مسائل روز.
-بررسی فرآیند تکاملی ساز و کار آب و شهر.
-بهره گیری از نظرات و تجربیات صاحبنظران و خبرگان ملی و بین المللی در خصوص مسائل و مشکلات آب در شهر در ایران و به صورت ویژه در استان یزد.
دکتر عباسی هرفته محورهای اصلی این همایش را سیستم‌های آبی و تمدن در فلات ایران، سیستم‌های آبی و تجربه‌های جهانی، الهام از گذشته : سیستم‌های آبی و شهرنشینی،‌ مهندسی و معماری آب در برنامه‌ریزی سرزمینی و پروژه‌های طراحی شهری و میراث گذشته و نوآوری در آینده :‌ پیوند سیستم های آبی و ساختارهای شهری در امروز عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در حدود ۳۰ پژوهشگر و متخصص در حوزه های مختلف معماری، شهر، جغرافیا و مهندسی در این رویداد علمی و حرفهای همکاری دارند و تجربه ها و یافته های خود را ذیل ۵ محور پیش بینی شده در کارگاه به بحث و تبادل نظر میگذارند افزود: کارگاه  بین المللی آب و شهر در دو بخش صبح (ارائه تجربیات و بحث و گفتگو) و بعد از ظهر (بازدیدهای تخصصی و آموزش در محل) برنامه ریزی شده است.
وی آخرین مهلت ثبت نام را ۱۰ شهریورماه عنوان کرد و یادآور شد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایت همایش به آدرس

http://confs.yazd.ac.ir/wsus۲۰۱۸ مراجعه کنند.