عمومی | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

برگزاری آیین افتتاح مرکز جامع سلامت خوراسگان

آیین افتتاح و بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت مرحومه حبیبه بنکدار، شنبه ۲۷ مردادماه، با حضور نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، رییس  و مسئولین دانشگاه و جمعی از خیرین سلامت برگزار شد.

در این مراسم، دکترعلیرضا یوسفی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه به ساخته شدن و یا بازسازی تمامی خانه بهداشت ها در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در ۵ سال اخیر، در استان اصفهان و نه فقط شهر اصفهان، خانه بهداشتی نیست که ساخته نشده یا بازسازی نشده باشد.
وی با بیان این که طی سال‌های گذشته مراکز سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بالغ بر ۵۰۰ هزار متر مربع توسعه و مرمت داشته است، تصریح کرد: این نتیجه کنار هم قرار گرفتن مردم و دولت است،‌ تا پیش از این مراکز سلامت قدیمی و نامطلوب بودند.
دکتریوسفی اقدامات انجام‌شده را انقلابی در حوزه سلامت دانست و تاکید کرد: با اقدامات انجام‌شده، تا ۳۰ سال دیگر زیرساخت‌های حوزه سلامت را ضمانت کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه خیرانی همچون مرحوم سلامتیان حتی پس از مرگشان نام و یادشان همیشه جاودان است تاکید کرد: خیرینی که حداقل ۳۰ درصد از هزینه‌های مرکز را تقبل کنند، در صورت تمایل می‌توان نام آن‌ها را بر مراکز گذاشت.
معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت استان نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه مرکز خدمات جامع سلامت خوراسگان با کمک خیرین به بهره برداری رسیده است گفت: این مرکز که به نام مرحومه حبیبه بنکدار ساخته شده پانصد و چهلمین مرکزی است که طی ۹ سال اخیر در اصفهان بازسازی و یا افتتاح می‌شود و افتتاح چنین مرکزی در این منطقه آینده روشنی را پیش روی شهروندان ساکن قرار می‌دهد.
دکتر کمال حیدری عنوان کرد: منطقه خوراسگان علاوه بر این که جمعیت قابل توجهی دارد، محل رجوع بیش از ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان شرق اصفهان است و لذا این مرکز، یک مرکز مادر در این منطقه محسوب می شود.
رئیس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان به عنوان سخنران دیگر این مراسم زمان شروع پروژه و ساخت مرکز جامع سلامت خوراسگان را اردیبهشت ۹۶ عنوان کرد و ادامه داد: این مرکز در کمتر از ۱۴ ماه ساخته شده است.
دکتر ترک‌زاده در خصوص مرکز خوراسگان گفت: این مرکز ۳ پایگاه امدادی را تحت پوشش دارد، همچنین با ساخته شدن این مرکز، آزمایشگاه را از مرکز نواب که در محلی پرتردد بود به این مرکز، در مساحت ۳۰۰ مترمربع، منتقل کردیم.
رئیس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان با بیان این که زمین و ۷۰ درصد هزینه‌ها را دانشگاه و ۳۰ درصد از سوی خیرین فراهم شده است گفت: این مرکز با زیربنای ۱۴۵۲ متر مربع در زمینی به مساحت ۵۹۰ متر مربع و در چهار طبقه ساخته شده است.
وی افزود: پزشکی عمومی، مامایی، روانشناسی، تغذیه، بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای از جمله خدماتی است که در مرکز خدمات جامع سلامت خوراسگان به ۳۵ هزار نفر از شهروندان منطقه ارائه می‌شود.
گفتنی است در پایان مراسم روبان مرکز خدمات جامع سلامت خوراسگان به دست خانواده سلامتیان که در ساخت این مرکز مشارکت کرده بودند با حضور مسئولان علوم پزشکی، نمایندگان مجلس و کارکنان مرکز بریده شد.