عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

انجام واکسیناسیون فلج اطفال ترزیقی از اواسط شهریور ماه


سید جلال بطحایی رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشتی از انجام واکسینایون فلج اطفال تزریقی از اواسط شهریور ماه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه، بطحایی که مدرس کارگاه بیماری های قابل پیشگیری با واکسن بود گفت: در دستورالعمل جدید انجام واکسیناسیون کودکان، واکسن پولیو تزریقی به این دستورالعمل اضافه شده است که علت آن پیشگیری از بازگشت مجدد سوش ۲ ویروس فلج اطفال می باشد که بر خلاف واکسن خوراکی فلج اطفال که دو ظرفیتی است این واکسن ۳ ظرفیتی بوده و در سن ۴ ماهگی و در یک نوبت برای تمامی کودکان تزریق خواهد شد.

علی ظهیری از کارشناسان باسابقه این معاونت نیز گفت: واکسیناسیون طبق دستورالعمل وزرات متبوع و به شکل کشوری انجام خواهد شد وی در مورد نحوه تزریق، درخواست واکسن، آموزش مردم و آموزش همکاران توضیحاتی را ارائه نمود.

در این کارگاه در ارتباط با حیوان گزیدگی، تشکیل کمیته اتلاف حیوانات، صرفه جویی در واکسن و پایین آوردن میزان خرابی واکسن، انتقال مرکز درمان پیشگیری هاری به بیمارستان ها، عوارض واکسن و ورود اطلاعات به سامانه سیب به همکاران ستادی شهرستان ها آموزش داده شد و در پایان از زحمات  علی رضا مرادی کارشناس مسئول پیشگیری و مبارزه با بیماری های شهرستان بهار که در رنکینگ استان رتبه اول را به دست آورده بود قدردانی شد.