عمومی | ستاد توسعه فرهنگ، علم و اقتصاد دانش بینان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارتباطی که نیاز به مراجعه حضوری ندارد


ارتباطی که نیاز به مراجعه حضوری ندارد

گفت و گو با آرزو کربلایی، عضو شرکت فناوری اطلاعات الماس


فین تک یکی از نمایشگاه هایی است که استارت آپ های حوزه مالی در آن دور هم جمع می شوند و خدمات خود را به مخاطبان معرفی می کنند. استارت آپ الماس یکی از استارت آپ هایی است که در آخرین نمایشگاه بانک، بیمه و بورس حضور یافت و نرم افزاری ساخته است که به وسیله آن می توان به احراز هویت دست یافت. این نرم افزار هویت یاب به طور مشخص خدمات ویژه ای را به مشتریان کارگزاری های بازار سرمایه ارائه می دهد. تیم طراحی وب سایت شرکت فناوری اطلاعات الماس از حرفه ای های طراحی وب تشکیل شده اند که توانایی های فنی خودشان را با چندین سال تجربه در هم آمیخته اند و از صفر تا ۱۰۰ یک محصول نهایی حرفه ای را تولید کرده و در اختیار مشتری قرار داده اند. این تیم روی خدماتی باکیفیت، سریع و ارزان برای مشتریان تمرکز دارد. خدمات حرفه ای نرم افزار الماس داده برای تمام شرکت ها، تجارت ها و افراد در زمینه راه کارهای توسعه وب بنا شده است. در طرح خدمات غیرحضوری، دفا تر پیشخوان دولت در اختیار شماست. در واقع با در اختیار داشتن نرم افزار تحت وب هویت یاب دیگر نیاز به مراجعه مشتریان به شعب و انجام امضا های هویتی نیست و در این طرح، فواصل جغرافیایی از بین می روند و سراسر ایران در دفا تر پیشخوان شعب کارگزاری مشغول به کار خواهند بود. آرزو کربلایی، عضو شرکت فناوری اطلاعات الماس، در گفت و گو با دانش بنیان در خصوص این استارت آپ توضیحاتی را ارائه می دهد.

عملکرد این نرم افزار به چه شیوه ای است؟
این نرم افزار در واقع یک نرم افزار واسط است که مشتریان به جای مراجعه حضوری به کارگزاری ها، از طریق این نرم افزار احراز هویت می شوند. همان طور که می دانید کارگزاری های بازار سرمایه بسیار محدود هستند. دفاتر کارگزاری ها همچنین در تهران محدود و در شهرستان ها بسیار ناچیز است. برای مشتریان کارگزاری ها معمولا این مشکل پیش می آید که به مشتریان یک کارگزاری به خصوص بپیوندند و دفتر آن کارگزاری در آن شهرستان وجود ندارد یا دسترسی به کارگزاری برای مشتری در تهران دشوار است. این در حالی است که با استفاده از نرم افزار الماس داده می توانند در بیش از ۱۹ هزار و ۶۰۰ دفتر پیشخوان مراجعه یا ثبت نام غیر حضوری داشته باشند. در واقع یک شعبه مجازی با این نرم افزار ایجاد می شود و بعد از احراز هویت از سوی دفاتر پیشخوان (با استفاده از کارت های شناسایی) استفاده از آن ممکن خواهد شد. در این مرحله می توانند درخواست کنند که از طرف دفاتر پیشخوان یک نماینده به محل کار یا سکونت افراد ارسال شود. بعد از تایید هویت این تاییدیه برای کارگزاری ارسال می شود. بعد از دریافت تاییدیه، کد بورسی کاربر برای او فرستاده می شود.
این نرم افزار برای استفاده عموم است یا فقط از طریق کارگزاری ها خدمات این نرم افزار ارائه می شود؟
طرف قرارداد الماس داده کارگزاری ها هستند. نرم افزار الماس داده در سایت کارگزاری ها بارگذاری می شود و از طریق لینک اطلاعات را دریافت می کند. در فرم ها اطلاعات شخصی، شغلی و موارد مورد نیاز کامل می شود و در مرحله آخر تایید صلاحیت نهایی است. در این مرحله آخر چند گزینه پیش رو وجود دارد. یا می توانند به کارگزاری یا دفاتر خدمات پیشخوان مراجعه کنند یا این که درخواست ارسال نماینده به محل را انتخاب کنند.
در تازه های مجموعه الماس ماژول هسته معاملات آنلاین است. در این باره توضیحاتی بفرمایید.
با استفاده از ماژول فوق کلیه خدمات موجود روی پلتفرم های معاملاتی فعلی را در اختیار خواهید داشت. امکان ارسال سفارش به صورت آنلاین، ارسال بسته سفارش ها، انتقال آنی وجه و شارژ مستقیم پنل معاملات، ارسال دسته سفارش ها با پیش نویس آن ها به صورت گروهی، تعریف هشدار لحظه ای روی یک نماد و ارسال هشدار از طریق پیامک و گوشی و بسیاری امکانات دیگر که فرصت مشاهده لیست سفارش های باز و کنسل یا ویرایش یک سفارش و ارائه گزارش های مفصل به کاربر در مورد نحوه عملکرد مانند گزارش سفارش ها یا واریزی ها، امکان مشاهده پرتفوی لحظه ای و سرمایه گذاری با جزئیات مفصل را برای کاربران ممکن می سازد.
با ماژول معاملات کاغذی، چه امکانات ویژه ای در اختیار کاربران بورس قرار می دهید؟
ماژول معاملات کاغذی (شبیه ساز معاملاتی) برای کسب تجربه بدون ریسک در بورس، فرصتی استثنایی به حساب می آید. با سامانه معاملات کاغذی الماس تریدر دیگر نیازی به آزمون و خطای معاملاتی احساس نمی شود. ما به راحتی می توانیم قابلیتی در اختیار مشتریانمان قرار دهیم تا با پول مجازی مانند یک سامانه معاملاتی واقعی معامله کنند.
سامانه معاملات الگوریتمی چه ویژگی هایی دارد؟
سامانه معاملات الگوریتمی در بازارهای مالی به معنای استفاده از برنامه های کامپیوتری برای ورود سفارش های معاملاتی است. یک یا چند الگوریتم در انتخاب و اعمال این سفارش ها از جنبه های مختلف مانند زمان بندی، قیمت یا حجم بدون دخالت انسان تصمیم گیری و اجرا می شود. معاملات الگوریتمی حجم عظیمی از داده ها را پردازش و از تکنیک های پیشرفته ریاضی جهت یافتن بهترین الگو استفاده می کند. این مدل، در پیش بینی ها و تصمیمات بر پایه مدل و تئوری احتمالات عمل می کند. این نوع معاملات یک حوزه میان رشته ای است که بر بینش محاسباتی، ریاضیات مالی، روش های عددی و شبیه سازی کامپیوتری تکیه و تصمیماتی به منظور مدیریت ریسک اخذ می کند. معاملات الگوریتمی کاربرد گسترده ای در شرکت های تامین سرمایه، صندوق های بازنشستگی و صندوق های سرمایه گذاری مشترک دارد. از دیگر خدمات الماس داده ارائه شبکه اجتماعی الماس است. ماژول شبکه اجتماعی الماس با الگوبرداری از بر ترین شبکه های اجتماعی دنیا و سایت های تخصصی حوزه بورس و بازار سرمایه و با استفاده از آخرین تکنولوژی های نرم افزاری توسط فارغ التحصیلان دانشگاه های بر تر ایران و جهان راه اندازی شده است. شبکه اجتماعی حرفه ای، محیطی پویا را برای ثبت نظرات و مقالات و تصاویر و راه اندازی بحث و تبادل نظر بین مشتریان باشگاه فراهم می کند. این شبکه دارای شرایط منحصر به فردی است که از آن جمله می توان به تغییر شرایط تخفیف کارمزد به مشتریان از حالت ثابت به حالت خطی با محاسبه شیب خط، طرح تحول خدمات باشگاه مشتریان در قالب باشگاه مشتریان با خدمات نوین، طرح ارائه خدمات غیرحضوری افتتاح حساب کاربری در سایت شرکت، ارائه مطالب تحلیلی به صورت مستمر و تعریف شده به صورت مجزا و هوشمند برای مشتریان توسط سیستم و گسترش خدمات کارگزاری در شعب بانک با دو رویکرد اختصاصی و عمومی و طرح مشاور و... اشاره کرد.

منبع: مجله دانش بنیان