عمومی | معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

سیستم‌های مدیریت ایرانی پسماندهای بیمارستانی



یکی از شرکت های فعال در حوزه تولید تجهیزات تخصصی استریلیزاسیون و بهداشت محیط که از سال ۷۱ کار خود را با جمعی از محققان و توانمندان این عرصه آغاز کرد تلاش دارد که با ارائه راه حل های تدریجی و با گسترش دامنه فعالیت اتوکلاوهای بیمارستانی و تغییر در سایز طراحی و عملکرد آنها نیاز های مختلف این حوزه  را تامین کند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت سازگر، اولین دارنده تاییدیه‌های بین‌المللی در زمینه طراحی و تولید دستگاه‌های اتوکلاو بیمارستانی و سیستم‌های مدیریت پسماندهای عفونی در ایران است. این شرکت در طول دوران فعالیت صنعتی خود، بومی سازی فناوری روز دنیا، به‌روز رسانی طراحی مطابق با نیاز مراکز درمانی کشور و ارتقاء کیفی محصولات را به‌عنوان هدف اصلی شرکت دنبال کرده و علاوه بر پاسخگویی به نیازهای داخلی در بخش تجهیزات CSR بیمارستانی و سیستم‌های امحای زباله‌های عفونی، افتخار داشته است که خود را به عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح در سطح منطقه معرفی کند.
به گفته سید محمد علی بنو عزیزی فرد، مدیر عامل این شرکت، در حال حاضر این شرکت محصولات خود را در شش گروه اصلی ‌اتوکلاوهای بخار از نوع پیش خلاء در ظرفیت‌های مختلف در دو مدل یک درب و دو درب، ‌اتوکلاوهای اتیلن اکساید جهت استریل اقلام یکبار مصرف و حساس به حرارت، ‌اتوکلاوهای بی‌خطرساز زباله‌های عفونی از نوع پیش خلاء در ظرفیت‌های مختلف در دو مدل یک درب و دو درب، ‌اتوکلاوهای بی‌خطرساز زباله‌های عفونی از نوع پیش خلاء دارای خردکن داخلی به منظور خرد کردن و استریل نمودن زباله‌ها، ‌سیستم پرس (COMPACTOR) جهت کاهش حجم زباله‌های عفونی پس‌از استریل و ‌سیستم خردکن خارجی (POST-SHREDDER) مخصوص خرد کردن زباله‌های عفونی پس از استریل تولید می کند.
وی تصریح کرد: هم اکنون این شرکت در آستانه سومین دهه فعالیت خود قرار دارد توانسته بیش از یک هزار مرکز بهداشتی را با سیستم‌های سترون ساز خود تجهیز کند و به دنبال کسب اعتماد مصرف کنندگان، متعهد چندین پروژه صنعتی بین‌المللی شود.
‌مزیت ویژه دستگاه‌های تولیدی شرکت سازگر، کاربری آسان، کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب آن است.
‌این شرکت در استان‌های خراسان رضوی، گلستان، اصفهان، کرمان، ارومیه و اهواز نمایندگی دارد ‌سازگر علاوه بر تاییدیه‌های وزارت بهداشت و وزارت صنایع و استاندارد ملی ایران دارای پروانه ساخت و تایید اداره کل تجهیزات پزشکی و (۲۰۰۰) ۹۰۰۱ ISO، ۱۳۴۸۵ ISO و CE Marking از کشور سوئیس و گواهینامه کیفیت بین‌المللی )CGMP(۲۱ FDA QSR از کشور آمریکا و همچنین تاییدیه گارانتی Guarantee Award از کشور سوئیس برای کلیه محصولات  است.
شرکت سازگر مجموعه کاملی از محصولات را در صنعت استریل فراهم کره است. محصولات این شرکت شامل اتوکلاو در ظرفیتهای مختلف و مناسب جهت مصارف دارویی آزمایشگاهی صنعتی و بیمارستانی در بخش CSSD است.
همچنین دستگاه‌های امحاء زباله در ظرفیت ها و مکانیسم های مختلف که نقش مهمی در جلوگیری از انتشار آلودگی و خطر عفونت داشته و در کاهش حجم زباله های عفونی موثر است. شرکت سازگر یکی از بزرگترین سازنده های اتوکلاو در بخش های CSSD و همچنین دستگاههای امحاء زباله عفونی بیمارستانی در خاورمیانه است که تا کنون بیش از ۱۲۰۰ مرکز بهداشتی- درمانی را تجهیز کرده است.
پایان پیام/۲۳