عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گلستان

سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در کلاله برگزار شد.

سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان کلاله در سالن آموزش شبکه و مرکزبهداشت کلاله با حضورفرماندارکلاله و مدیر شبکه و رئیس مرکز بهداشت ، ادارات عضو کارگروه سلامت و امنیت غذایی در فرمانداری کلاله برگزار شد.
دکتر مهیار کلوی مدیر شبکه بهداشت و درمان و دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان کلاله ضمن عرض سلام و خیر مقدم ، به بررسی دستور کار و مصوبات جلسه قبل پرداختند.
سپس بایندری رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت کلاله در خصوص تنظیم بازار شب عید و ورود شیرینی از خارج استان و شهرستان مطالبی را ارائه نمودند.
دکتر تکه مدیر شبکه دامپزشکی در خصوص فروش دام زنده و ذبح بهداشتی دام مطالب آموزشی را ارائه نمود و گفت: برای جلوگیری از انتقال بیماری موقع کشتار دام حتما" از دستکش استفاده شود و پس از ذبح دام نیز باید به مدت ۲۴ ساعت لاشه گوشت و ۴۸ ساعت جگر، دل و قلوه دام را در دمای یخچال ( ۴ – ۰ ) درجه سانتیگراد نگهداری کرد.
در ادامه محمد حمیدی فرماندار شهرستان کلاله ضمن عرض سلام و ادب و احترام خدمت اعضاء کارگروه، خواستار صرفه جویی مردم در مصرف آب و برق در ایام عید قربان شدند تا دچار قطعی نشوند و  لزوم برخورد قانونی با لبنیات سنتی فاقد مجوز توسط اداره صنعت،معدن و تجارت را یادآور شدند و همچنین بر مشخص شدن مکان مال بازار و محل خرید و فروش پوست دام در ایام عید قربان توسط شهرداری تاکید کردند. در خاتمه پس از بحث و تبادل نظر ، مقرریهای ذیل به تصویب کارگروه سلامت و امنیت غذایی  شهرستان کلاله رسید.