عمومی | جهاد دانشگاهی

/پایان نمایشگاه جهاددانشگاهی در مجلس/ <br>گفت‌وگوهای ایسنا با محجوب،بادامچیان،نوروزی،ونایی،حسینی،فتحی‌پور،نوروزی و مهدوی

جهاددانشگاهی از روز یکشنبه 5 آبان ماه دستاوردهای خود را در محل دایمی نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی در معرض دید نمایندگان قرار داده بود که 8 آبان ماه پس از 4 روز این نمایشگاه پایان یافت، در حاشیه این نمایشگاه گفت‌وگوهایی با تعدادی از نمایندگان درباره دستاوردهای جهاددانشگاهی انجام شد که در زیر می‌آید.

گفتنی است این نمایشگاه با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.


دکتر طیبی:


الگوی جهاددانشگاهی باید در سراسر کشور توسعه یابد

دکتر حمیدرضا طیبی در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی در مجلس اظهار امیدواری کرد با پیشرفت علم و فناوری، کشور متکی بر درآمد نفت اداره نشود. بلکه کشور متکی بر توانمندی‌های خودمان اداره شده و متاسفانه این از مسائلی است که هنوز هم در جمهوری اسلامی در حاشیه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رییس جهاددانشگاهی گفت: اگر به طور جدی به این امر پرداخته نشود، ما در آینده نگرانی‌های بسیار زیادی خواهیم داشت؛ اما از سوی دیگر مجموعه‌هایی چون جهاد دانشگاهی توانسته‌اند از چنین موقعیت‌هایی استفاده کنند؛ که خوشبختانه به لطف خدا ما اصلا در کشور مشکل تولید علم و تولید فناوری و فکر نداریم؛ به طوری که به هر جا که توجه کرده‌ایم توانسته‌ایم در مرز علم و فناوری حرکت کنیم.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به فعالیت‌های رویان و سایر قسمت‌های جهاددانشگاهی، اظهار کرد: هدف ما بر این است که در مسائل انرژی هسته‌یی و دفاعی نیز همچون فعالیت‌های دیگر جهاددانشگاهی فعالیت کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد باید چنین فعالیت‌هایی به صورت یک موضوع اصلی در کشور مطرح شود و الگوی جهاددانشگاهی بتواند در سراسر کشور توسعه یابد.

طیبی با تاکید بر این‌که می‌توان در این مسیر راه‌های میان‌بر را طی کرد، شرط آن را باور مدیران دانست و افزود: مدیران باید برای هر چه زودتر در این حوزه و در راستای پیشرفت علم و فناوری و دستیابی به این امر، برنامه‌ریزی کنند.

رییس جهاددانشگاهی، هم‌چنین از حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی که برای افتتاحیه‌ی این نمایشگاه حضور بهم رسانده بود، تشکر کرد.

وی در ادامه با تشکر از توجه نمایندگان به جهاددانشگاهی به ویژه در سال گذشته، ابراز امیدواری کرد که امسال هم جهاددانشگاهی مستحضر به حمایت نمایندگان باشد، تا جهاددانشگاهی بتواند با کار خوب تولید فکری و علمی و تولید فناورانه، دین خود را به مردم ادا کند.


نایب رییس مجلس در افتتاحیه‌ نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی:


تشکیل این نمایشگاه در مجلس، آثار و برکات خوبی به همراه خواهد داشت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی‌فرد در مراسم افتتاحیه‌ی نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی در مجلس ضمن آرزوی توفیق برای همکاران جهاددانشگاهی، خاطرنشان کرد: قطعا تشکیل این نمایشگاه در مجلس و آشنایی که همکاران ما با دستاوردها و تلاش ارزشمند جهاددانشگاهی پیدا خواهند کرد، آثار و برکات خوبی به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: جهاددانشگاهی به عنوان نماد پیوند علم و دین، بستر مناسبی را برای حضور دانشگاهیان عالم و متعهد در عرصه‌های مدیریتی و علمی فراهم آورده و حضور این جوانان، مردان و زنان عالم و متعهد و معتقد به نظام اسلامی در جهاددانشگاهی، راه را برای دستیابی به موفقیت‌های چشمگیر و ارزشمندی چون آنچه که در پژوهشکده‌ی رویان رخ داده است، هموار ساخته است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در ادامه، گفت: این اقدامات کار بزرگی است که شاید بسیاری از کارهای بزرگ علمی کشور را تحت‌الشعاع قرار داده است، و امیدواریم که با تلاش شما به عنوان رییس جهاددانشگاهی و همکاران، معاونان و مسوولین جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه‌های معتبر و کلیدی که دارای سرمایه‌های بسیار فراوان و ارزشمندی هستند، این اقدامات ادامه یابد.

ابوترابی‌فرد بزرگ‌ترین سرمایه‌ی جهاددانشگاهی را سرمایه‌ی نیروی انسانی آن دانست و افزود: خوشبختانه این نیروی انسانی عالم و متعهد پشتوانه‌ی موفقیت‌های با ارزشی بوده و امیدواریم ما در آینده هم شاهد موفقیت‌های بیشتر این نهاد انقلابی و اسلامی باشیم و از دستاوردهای آن مردم بهره‌مند شوند.


محجوب:

جهاددانشگاهی راه پربرکتی را شروع کرده است


می‌توان بودجه‌های پژوهشی را برای جهادجذب و هزینه کرد

علیرضا محجوب در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستآوردهای جهاددانشگاهی، جهاد را زنجیره‌ای دانست که به استعفال محدود نشده و افزود: جهاد پس از 30 سال کار که سن بازنشستگی است هم‌چنان جوان است و به این اعتبار می‌توان گفت که طی این سه سال اخیر از 27 سال گذشته جوان و پویا‌تر شده است. به طوری که کارآمدی‌هایش بیشتر ظاهر شده و اهداف و آرمان‌هایش هویداتر شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: قاعدتا اسم جهاد برکت است و راه پربرکتی را شروع کرده است و تا زمانی که با این نام مزین است سنبل جهاد و حرکت مستمر خواهد بود.

محجوب در مورد لزوم توجه تصمیم‌گیران کشور به نهادهای علمی و فرهنگی گفت: متاسفانه باید گفت که چنین نهادهایی را فراموش کرده و نسبت به آنها بی‌توجهیم و این نهادها خودشان هستند که در حال حرکتند؛ بنابراین باید زاویه توجه خود را در منابع و جاهایی که علم می‌آفرینند و می‌توانند منشاء و منابع آفرینش ثروت و کارآفرینی باشند و قطعا منشاء اشاعه آموزش و تحصیل نیز خواهند بود، معطوف کنیم. این توجه‌ها نباید موردی باشد و باید توجه‌مان ویژه و مستمر باشد.

نماینده مردم تهران در خانه ملت در پاسخ به این سوال که تا چه حد تصمیم‌گیران کشور در راستای تعامل مثبت با این نهادها قدم برمی‌دارند، گفت: تعامل تصمیم‌گیران با این گونه نهادها بیش از اندازه ناچیز است، در حالی که منابع تخصیص وجود دارد اما در حد این نهادها نیست. اگر می‌گوییم کانون‌های پژوهشی و بودجه پژوهشی، همین نهادها و به ویژه نهادی چون جهاد دانشگاهی جایی هستند که می‌توان بودجه‌های پژوهشی را برای آنان جذب و هزینه کرد، چرا که شاید بتوان گفت این نهادها به تنهایی قادر باشند پنج درصد تولید ناخالص داخلی ما را به شکل بودجه آموزشی گرفته و هزینه کنند، که اگر چنین اقدامی صورت گیرد به تولید علم و تولید مستمر پژوهش و تحقیق توجه ویژه نشان داده‌ایم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد نقش جهاد دانشگاهی در تبیین و اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای توجه به حوزه‌های علمی و فرهنگی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی همیشه در این راستا حرکت کرده، از دوره‌ی امام خمینی(ره) نیز همیشه جلوتر از آنچه فرموده شده حرکت کرده است، به طوری که رهنمود خود را اخذ کرده و به وجه احسن عمل کرده است.


بادامچیان:


جهاددانشگاهی در دهه‌ چهارم انقلاب اسلامی قوی‌تر و بهتر از گذشته بدرخشد

اسدالله بادامچیان درحاشیه‌ بازدید از نمایشگاه دستآوردهای جهاددانشگاهی که در مجلس برگزار شده است، جهاددانشگاهی را یکی از ره‌آوردهای نظام جمهوری اسلامی دانسته و گفت:‌ عده‌یی از دانشجویان و تحصیل‌کرده‌ها در این مجموعه جمع شده‌اند و نام زیبای جهاد روی خود گذاشته‌اند، چرا که جهاد کوشش فوق‌العاده‌یی است.

نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: جهاد به معنای این است که با تمام قوا کار کنیم و همه‌ی جهد و کوشش‌تان را به کار بگیرید، بنابراین امیدواریم کسانی که واژه‌ی قرآنی جهاد را انتخاب کرده‌اند کوشش آنان در حد جهاد باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این‌که در جهاد دانشگاهی مجموعه دانشگاهی می‌خواهد اقدامات خود را جهادی انجام دهد، اظهار کرد: در طول این سی سال این نهاد خدمات ارزشمندی را در ابعاد مختلف در مسائل ژنتیکی، ‌بیماری‌ها، تحقیقات و پژوهش‌ها و تاسیس خبرگزاری دانشجویان ایران که انصافا نیز خبرهای خوبی را مخابره کرده و یک ابتکار خبرگزاری غیر دولتی خوبی بود، ارائه کرده است.

وی افزود: باید منصف باشیم که موسسه رویان افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی است، که مقام معظم رهبری نیز در ابعاد مختلف از این افتخار یاد کرده‌اند و رضای خاطر این انسان متقی، صالح و بنده‌ی خوب خدا از این اقدام جهاد دانشگاهی، ‌بسیار ارزشمند است.

بادامچیان ضمن تشکر از تمامی اعضای جهاد دانشگاهی، با بیان این‌که مسئله‌ی مهم بعد از سه دهه‌ پس از انقلاب، تلاشی است که باید جهاد دانشگاهی برای جمع بندی ‌تجربیات خود انجام دهد، خاطرنشان کرد: این نهاد باید اگر امکان داشته باشد خارج از مجموعه خودشان ارزیابی و نظرخواهی از گروه‌های مختلف دریافت کند و در ارزیابی مجدد به یک طراحی جدید برای دهه‌ی چهارم، پنجم و ششم انقلاب اسلامی برسد تا مشخص شود چه اقداماتی صورت گیرد.

نماینده مردم تهران در خانه‌ ملت در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت تقلیدی نبودن فعالیت‌های دانشگاهی لزوم توجه جهاد دانشگاهی بر دوری از فرهنگ غالب غرب را یادآور شد و اظهارکرد: نمی‌توان به راحتی فرهنگ غالب را تغییر داد و این کار ساده‌یی نیست،‌ وقتی که ویل دورانت تاریخ تمدن می‌نویسد و استکبار جهانی نیز پشت سر این فرد وجود دارد که تاریخ استعماری فرهنگی غربی بنویسد، بنابراین چنین تغییراتی مشکل‌تر است و تا افراد براستفاده‌ی مطالب سالم تاریخ ویل دورانت مسلط شده و مسائل نگارش شده‌ی استعمارگرانه‌ی این خائن به بشریت مورد استفاده قرار نگیرد، زمان می‌برد؛ اما همین که پس از گذشت سه دهه‌ از انقلاب و آغاز دهه‌ی چهارم نظام جمهوری اسلامی به این استقلال فکر و قدرت برسیم که با همین صراحت در مورد موضوع جهانی چون بحث ویل دورانت اظهار نظر کنیم، امر مهمی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ابراز امیدواری کرد جهاد دانشگاهی در دهه‌ چهارم انقلاب اسلامی قوی‌تر و بهتر از گذشته که تا کنون درخشیده است، بدرخشد.

بادامچیان در مورد لزوم توجه‌ تصمیم‌گیران کشور به نهادهای علمی و فرهنگی و برقراری ارتباط مثبت با آنان خاطرنشان کرد: هیچ یک از مسوولین‌مان تا کنون نسبت به مسئله‌ی دانشگاه‌ها،علوم دانشگاهی و گسترش علوم در ایران نظر تردیدی نداشتند و همه نیت کمک دارند و از امام خمینی(ره) تا مقام معظم رهبری و همه‌ی رییس جمهور‌های پس از انقلاب و مسوولین مختلف تا کنون نظر پشتیبانی راداشتند. بنابراین باید جهاد دانشگاهی از این فرصت‌ها و حمایت‌ها استفاده کرده و طوری عمل کند که بتواند خواسته‌های ارزشی مسوولین را در جهت عملی کردن و ارائه راهبرد و راهکار، بکار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که جهاد دانشگاهی چه نقشی در تبیین و اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه‌های فرهنگی و علمی دارد، گفت: نظر در مورد این امر نیاز به تحقیق جدی دارد، و مسلما جهاد دانشگاهی در خط امام(ره) و مقام معظم رهبری زحمت کشیده‌اند و قطعا در راستای رهنمودهای ایشان حرکت می‌کنند، اما برای ارزیابی دقیق از نقش جهاد دانشگاهی باید تحقیق بیشتری صورت گیرد تا شایسته‌ی این نهاد باشد.


نایب رییس کمیسیون قضایی درگفت‌وگوباایسنا:


جهاددانشگاهی می‌تواند پیشرفت‌های علمی کشور را به منصه ظهور برساند

اسلامی‌پناه گفت: جهاددانشگاهی نهادی برخواسته از انقلاب است که در دستآوردهای انقلاب نقش چشم‌گیری داشته است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، با بیان مطلب فوق ابراز امیداوری کرد که جهاددانشگاهی بتواند در اهداف و برنامه‌هایش همانند گذشته موفق باشد.

وی با بیان این‌که نیروهای برخواسته از بطن و متن انقلاب جذب این نهاد شده‌اند، افزود: جهاددانشگاهی با توجه به ارتباطی که با دانشگاه‌ها دارد می‌تواند پیشرفت‌های علمی کشور را به منصه ظهور برساند.

اسلامی‌پناه در ادامه جهاددانشگاهی را پل ارتباطی بین دولت و بخش خصوصی برای پیشبرد کارهای پژوهشی عنوان کرد.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره‌ی نقش جهاددانشگاهی در تبیین و اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: منویات مقام معظم رهبری چیزی جزء این نیست که کشور به تعالی و ترقی برسد و این نهاد تاکنون ثابت کرده است که ظرفیت این کار را دارد.

اسلامی‌پناه در پایان گفت: این ظرفیت‌ها هرچه بیشتر مورد حمایت قرار گیرد، بیشتر می‌تواند به اهداف خود نزدیک شود.


نماینده ملایردر گفت‌وگو با ایسنا:


تمام نخبگان و دانشگاهیان به شدت مدافع عملکرد جهاد دانشگاهی هستند

نماینده‌ی مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی بعد از انقلاب تا کنون در تمام عرصه‌ها تاثیرگذار بوده و دستاوردهای ویژه‌ای داشته است.

حسن ونایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این مطلب درباره‌ی لزوم توجه تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان به نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی، خاطرنشان کرد: عقلای ما حتما به این نهاد توجه می‌کنند،اما نگرانی این‌جاست که مدیرانی که احساسی عمل می‌کنند و دستاوردهای مهم جهاد را در نظر نمی‌گیرند، ممکن است برای پیشرفت‌های امیدبخش این نهاد مقدس مانع ایجاد کنند، وگرنه تمام نخبگان و دانشگاهیان به شدت مدافع عملکرد جهاد دانشگاهی هستند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس درباره‌ی نقش جهاد دانشگاهی در تبیین و اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری تصریح کرد: همواره رهنمودهای مقام معظم رهبری خود را در عملکرد جهاد دانشگاهی نشان داده است و همیشه در فرمایشات مقام معظم رهبری از عملکرد جهاد اعلام رضایت بوده است.


نماینده کلیبر در گفت‌وگو با ایسنا:


جهاد دانشگاهی آبروی نظام است


به همت این نهاد در بسیاری از زمینه‌ها خودکفا شده‌ایم

نماینده کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی از اول انقلاب تاکنون دستاوردها و خلاقیت‌های زیادی داشته و برای خودکفایی در مسایل علمی و فرهنگی گام‌های بلندی برداشته است.

ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، با بیان این‌که در زمینه تکنولوژی‌هایی که وابسته به بیگانه بودیم به همت جهاد دانشگاهی خودکفا شده‌ایم، تصریح کرد: بنابراین باید از این نهاد حمایت شود و به آن در زمینه اعتبارات و استقلال بها داده شود.

وی با تاکید بر این‌که جهاد دانشگاهی باید با اقتدار پیش رود، ابراز امیدواری کرد: جهاد دانشگاهی در آینده به دستاوردهای بیشتری دست یابد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، جهاد دانشگاهی را آبروی نظام و از افتخارات جمهوری اسلامی ایران دانست.

فتحی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: آمادگی خود را برای رفع هر گونه موانع دست و پا گیر از جهاد دانشگاهی اعلام می‌کنیم و امیدواریم دولت نیز از نظر اعتبارات این نهاد را مورد حمایت قرار دهد.


نماینده قروه درگفت‌وگوباایسنا:


جهاددانشگاهی نیازمند نگاه ویژه است


امکانات این نهاد برای اجرایی کردن برنامه‌هایشان اندک است

نماینده مردم قروه در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی که می‌تواند در پیشرفت و آبادانی کشور تاثیرگذار باشد، نیازمند نگاه ویژه است.

سیدعماد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، با بیان مطلب فوق تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در زمینه‌ی تحقیقات دانشگاهی خدمات خوبی ارائه داده و تغییر و تحول عمده‌ای در پیشرفت پروژه‌ها انجام می‌دهد و به سمت و سوی عملیاتی کردن پروژه‌ها قدم بر می‌دارد که این از افتخارات و دستاوردهای جهاد دانشگاهی است.

وی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی می‌تواند به آبادانی کشور کمک کند، عنوان کرد: ‌دولت و مجلس باید کمک مضاعفی به این نهاد انقلابی کنند.

این عضو کمیسیون انرژی با تاکید بر این‌که برنامه‌های جهاد دانشگاهی بسیار خوب است، اما امکانات جهاد برای اجرایی کردن این برنامه‌ها اندک است، ابراز امیدواری کرد: در مجلس ردیف اعتباری خاصی برای جهاد دانشگاهی ایجاد شود و دولت نیز باید نگاه دیگری به جهاد دانشگاهی داشته باشد.

حسینی تاکید کرد: امیدواریم این کمک ها صورت گیرد تا در راستای اعتلا و آبادانی کشور گام برداریم.


مهدوی‌ابهری درگفت‌وگوباایسنا:


تقویت حرکت علمی جهاددانشگاهی ضروری است


جهش‌های علمی کشوربیشترازناحیه‌ جهاددانشگاهی شکل می‌گیرد

احمد مهدوی ابهری گفت: ضرورت تقویت حرکت علمی جهاددانشگاهی مهم است.

نماینده‌ی مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان مطلب فوق افزود: جهاددانشگاهی بعد از انقلاب در تمام زمینه‌ها از جمله نانوتکنولوژی و تکنولوژی‌های نوین دستاوردها و جهش‌های خوبی داشته که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: جهاددانشگاهی در صنایع‌ های‌تکنولوژی گام‌های خوبی برداشته و جوانان به نقطه‌ی خودباوری رسیده‌اند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان این‌که جهش‌های علمی کشور بیشتر از ناحیه‌ی جهاددانشگاهی شکل می‌گیرد، ابراز امیدواری کرد، با حرکت علمی جهاددانشگاهی، جزء پیشرفته‌ترین کشورهای منطقه از نظر علمی بر اساس سند چشم‌انداز بیست ساله شویم.

مهدوی ابهری درباره‌ی لزوم توجه تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان کشور به ویژگی‌های انقلابی جهاددانشگاهی، عنوان کرد: دولت و مجلس باید به حرکت علمی جهاددانشگاهی بها دهند و بستر را آماده کنند تا از استعداد و فکر جوانان در دانشگاه‌ها استفاده شود و نباید از جهت توان مالی، در مضیقه باشد.

این نماینده‌ی مجلس اهمیت دادن به تحقیقات و اختصاص بودجه برای این امر را مورد تاکید قرار داد و افزود: امروز در کشورهای پیشرفته‌ی دنیا قسمت قابل توجهی از بودجه به تحقیقات اختصاص پیدا می‌کند که ما نیز باید در این جهت حرکت کنیم.


نماینده رباط کریم در گفت‌وگو با ایسنا:


در دستاوردهای جهاد دانشگاهی روح انقلاب مشاهده می‌شود

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی که بعد از انقلاب شکل گرفته به عنوان نهادی انقلابی و وابسته به تفکر پویای اسلام در حوزه های گوناگون علمی، فنی ، دینی و تخصصی فعالیت کرده و پیشرفت داشته است.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این مطلب، ابراز امیدواری کرد که این مراکز و نهادها که زاییده انقلاب هستند، با اخذ پشتوانه‌های مالی بهتر و بیشتر بتوانند در راه خود که دفاع از راه و طریق امام (ره) است و در گسترش تفکر امام (ره) موفق باشند.

وی با بیان این‌که در دستاوردهای جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف روح انقلاب مشاهده می شود، بر تقویت این مراکز و نهادها تاکید کرد.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران خاطرنشان کرد: اگر معتقدیم که انقلاب باید بماند، باید نهادهای انقلابی بمانند و تصمیم گیران و تصمیم سازان باید به این گونه نهادها توجه کنند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: اگر می خواهید که انقلاب راه درخشان خود را طی کند، باید نهادهای انقلابی را رشد دهیم.

نوروزی همچنین درباره نقش جهاد دانشگاهی در تبیین و اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز اظهارداشت: نقش جهاد دانشگاهی در این امر نسبت به مراکز دیگر عالی است و جهاد دانشگاهی در این زمینه موفق عمل کرده است.

وی توجه به سیاست خارجی و مردم مظلوم لبنان در این نمایشگاه را برجسته دانست و افزود: اصل فکر و روح امام (ره) در جای جای این نمایشگاه دیده می‌شود.ح/الف