عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مرکز عرضه‌کننده قلیان در شهر بوشهر پلمپ شد

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، مهندس حسن فخرایی افزود: به‌منظور ساماندهی و ممانعت از عرضه محصولات دخانی (قلیان میوه‌ای و سیگار) در سطح شهر بوشهر طرح ضربت صنوف توسط بازرسین بهداشت محیط بوشهر اجرا شد.
وی اظهار داشت: از دیدگاه بهداشت محیط، پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با عوامل واگیر و غیر واگیر و ارتقای سطح سلامت جامعه ضرورتی انکارناپذیر است و امروزه بیماری‌های قلبی و عروقی به‌عنوان عامل مهم مرگ‌ومیر شناخته‌شده و یکی از علل آن استعمال دخانیات می‌باشد.
مهندس حسن فخرایی افزود: در راستای اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی باعرضه مواد دخانی، نظارت‌ها و بازرسی از سفره‌خانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و کافی‌شاپ‌ها تشدید گردیده است.
وی بیان داشت: کارشناسان بهداشت محیط به لحاظ کنترل و جلوگیری از عرضه مواد دخانی (قلیان میوه‌ای و تنباکویی) و به‌منظور حفظ سلامت عمومی، پس از بازرسی و پیگیری‌های مستمر، یک واحد متخلف عرضه‌کننده قلیان در بوشهر شناسایی که پس از طی مراحل قانونی پلمپ گردید.
سرپرست مرکز بهداشت بوشهر گفت: برای کاهش استعمال محصولات دخانی، اراده و عزم ملی، فرهنگ‌سازی عمومی، تعامل دستگاه‌های دولتی، همسویی نهادهای مرتبط و نقش والدین و آموزش‌وپرورش بسیار حائز اهمیت می‌باشد.
این مقام مسئول اضافه کرد: بدیهی است که نظارت و پایش ها به‌منظور جلوگیری از عرضه قلیان در سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها به‌طور مستمر ادامه داشته و در صورت رویت تخلفات بهداشتی طبق قانون ماده ۱۳ با متخلفین برخورد جدی خواهد شد.
انتهای پیام/ ا.س- ۳۰۰۰