عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

چگونه کالاهای تقلبی را شناسایی کنیم؟

نمایشگاهی دائمی  از کالاهای قاچاق کشف شده توسط بازرسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در محل این معاونت برپا شده و نمونه هایی از این اقلام به نمایش گذاشته شده است همچنین بروشورهای آموزشی نیز در اختیار مراجعه کنندگان قرار گرفته است تا نکات لازم که در انتخاب کالا باید مد نظر قرار بگیرد، آموزش داده شود.همین موضوع بهانه ای شد تا دوباره اشاره ای به نحوه شناسایی کالای قاچاق داشته باشیم.

روش شناسایی کالای قاچاق از غیر قاچاق:

توجه به برچسب اصالت: باید توجه داشته باشیم که برچسب اصالت بر روی تمام محصولات آرایشی و بهداشتی، غذایی و دارویی که عمدتا وارداتی هستند موجود باشد.

روش های استعلام اصالت کالا:

-  خراشیدن قسمت اسکرچ برچسب و ارسال از طریق پیامک به شماره مندرج در برچسب اصالت

- مراجعه به سایت TTAC.IRیا اپلیکیشن TTACو وارد کردن کد شانزده رقمی UID

در هر دو مرحله اگر کالای خریداری شده صل باشد مشخصات کالا به خریدار ارسال می شود و اگر کالا قاچاق باشد اطلاعاتی ارسال نمی شود یا قسمت های مشخصات کالا خالی نشان داده می شود.

چگونه تخلفات را گزارش کنیم؟

هرگاه با استفاده از روش های بالا اصالت کالا محرز نشد، می توان با مراجعه یا تماس با معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی، تخلف را گزارش و کارشناسان را از این موضوع مطلع کرد.

اجناس سلامت محور، به ویژه لوازم آرایشی و بهداشتی از فروشگاه های معتبر خریداری و از تهیه این لوازم از دستفروش ها اماکن و عمومی مانند مترو جدا خودداری شود. و دارو و مکمل های ورزشی صرفا از داروخانه ها خریداری شود.

انتهای پیام/