عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان دشتستان: نقش حجاب و عفاف در عظمت زن موردتوجه تمام جوامع بشری است

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، مهندس ماریا خویش‌دوست در کارگاه حجاب و عفاف افزود: حجاب و عفاف به‌عنوان دو ارزش در جامعه بشری و به‌ویژه جوامع اسلامی مطرح است.
وی اظهار کرد: بانوان به‌عنوان نیمی از جامعه اسلامی که در دامان خود انسان‌های پاک و برجسته می‌پرورانند، دارای حرمت و احترام ویژه‌ای می‌باشند، آنان معلمان عاطفه هستند و پیکره اجتماع، بامحبت و تربیت آن‌ها استوار خواهد ماند.
مهندس خویش دوست افزود: حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه عفاف است که حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاهری است به تعبیری لطیف‌تر حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب است.
وی همچنین بیان کرد: بانوان شاغل در شبکه بهداشت و درمان دشتستان با حفظ حجاب و عفاف خود به‌عنوان یکی از نهادهایی که در حفظ سلامت جسم و روان مردم تاثیرگذار هستند در اجتماع فعالیت می‌کنند.
مدرس حوزه علمیه حضرت رقیه شهرستان دشتستان گفت: حجاب علاوه بر آثار شخصی و شخصیتی، دارای آثار اجتماعی است و جامعه‌ای که در آن بانوان با حفظ حدود و حقوق دیگران ظاهر می‌شوند و موجب تهذیب روح و جسم همنوعان خود شده و محیط آرام و امنی را برای جوانان فراهم سازند، به‌سوی سعادت و سلامت روانی پیش خواهد رفت.
کبری زنگنه اظهار داشت: اسلام می‌خواهد که رشد فکری، اجتماعی، سیاسی، علمی و بالاتر از همه فضیلتی و معنوی زنان به‌حداعلا برسد و وجودشان برای جامعه و خانواده بشری حد اعلای فایده و ثمره را داشته باشد.
وی گفت: اگر زنان جامعه باحجاب باشند، هم مردان ازنظر طهارت روح و جسم سالم می‌مانند و هم در جامعه، سلامت خانوادگی حفظ خواهد شد و محیط خانواده تحت تاثیر خودنمایی‌‌های عده‌ای از زنان بدحجاب و بی‌حجاب قرار نمی‌گیرد و هم مراکز اجتماعی مثل اداره‌ها و بیمارستان‌ها و... در کمال سلامت رفتاری خواهند بود و بزهکاری‌های اجتماعی به حداقل خواهد رسید.
گفتنی است، همایش حجاب و عفاف با همکاری واحد امور فرهنگی شبکه بهداشت و درمان و حوزه علمیه خواهران حضرت رقیه شهرستان دشتستان و با حضور جمعی از بانوان شاغل در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان برگزار شد.
انتهای پیام/ س.غ ۳۰۳۰