عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری کارگاه حمایت های روانی اجتماعی در بلایا در معاونت بهداشت

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه، کارگاه حمایت های روانی اجتماعی در بلایا ویژه پزشکان عمومی با هدف ارتقای دانش، مهارت و آماده سازی در مواجهه با حوادث غیر مترقبه و بلایا  با حضور علی اسدی معاون دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت و دکتر شهرام خرازی ها مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه روز دوشنبه ۲۲ مرداد ۹۷ در معاونت بهداشت برگزار شد.
دکتر خرازی ها ضمن اشاره به نقش پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت در حوادث و بلایا به رویکرد روانی اجتماعی و رویکرد بالینی در مواجهه با بحران بلایا اشاره کرد.
در ادامه عالیه زرکش، روانشناس بالینی و کارشناس مسوول سلامت اجتماعی معاونت بهداشت به بیان اهداف  کارگاه و دستورالعمل اجرایی برنامه حمایت های روانی اجتماعی در بلایا  پرداخت.
سپس اسدی، اصول اساسی در حمایت های روانی اجتماعی در بلایا و کمک های اولیه روانشناختی را توضیح داد.
دکتر فائزه غلامیان، روانپزشک و استادیار بیمارستان روزبه، واکنش های روانی در حوادث غیرمترقبه و بلایا در گروه های سنی مختلف و مداخلات روانشناختی و روانپزشکی را تشریح  و در پایان دکتر یاسر موسوی فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان  مرکز طبی کودکان در خصوص سوگ در کودکان و بزرگسالان مطالبی را ارایه کرد.
این کارگاه در راستای برنامه های سلامت روانی و اجتماعی  و اعتیاد طبق دستور العمل اجرایی فعالیت های برنامه عملیاتی ۹۷ وزارت بهداشت برای ۳۵ نفر از پزشکان شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه برگزار شد.
خبر: فیروزآبادی
عکس: اسماعیل استاجی