عمومی | جهاد دانشگاهی

به ابتکار جهاددانشگاهی و در قالب یک جشنواره ملی؛<br>توانمندیهای آموزشی کشور از 31 تیر ماه به نمایش گذاشته می‌شود

نخستین جشنواره و نمایشگاه آموزش ایران موسوم به IRETEX2009 با هدف عرضه توانمندیهای علمی و آموزشی دانشگاهها و مؤسسات آموزشی کشور در عرصه ملی و بین المللی از 31 تیر ماه جاری به مدت 3 روز در محل مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
به گزارش  روابط عمومی جهاددانشگاهی، معاون آموزشی این نهاد صبح امروز در یک نشست خبری با اعلام این خبر افزود: در آستانه فرارسیدن بیست و نهمین سالگرد جهاددانشگاهی، جشنواره و نمایشگاه آموزش ایران به عنوان سرآغاز برنامه‌های بزرگداشت تشکیل جهاددانشگاهی برگزار خواهد شد.
دکتر سیدعبدالحمید احمدی با اشاره به فعالیت‌های گسترده آموزشی جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی با در اختیار داشتن دانشگاه علم و فرهنگ در تهران و شعبات آن در شهرستانهای کاشمر، رشت و همدان به آموزش بیش از 5000 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول است.
وی ادامه داد: وجود سه مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی در استانهای کرمانشاه، خوزستان و یزد و نیز دارا بودن شبکه گسترده علمی کاربردی با بیش از 40 شعبه و 40000 دانشجو از فعالیت‌های دیگر آموزشی جهاددانشگاهی است.
دکتر احمدی سپس به خلاصه‌ای از برنامه‌های آموزشی کوتاه مدت جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: شبکه گسترده آموزش جهاد با 120 مرکز به ارایه آموزش‌های کوتاه مدت تخصصی پرداخته و ظرفیت این مراکز بالغ بر 500000 نفر در سال است.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورتهای برگزاری نمایشگاه آموزش کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون کمتر فرصتی ایجاد شده تا بتوانیم ظرفیت‌های آموزشی کشور را در قالب یک نمایشگاه در معرض دید عموم مردم قرار دهیم و مراکز آموزشی بیشتر با ارایه خدمات به معرفی خود اقدام نموده‌اند و این در حالی است که نمایشگاه‌های آموزشی در سطح کشورهای دنیا برگزار می‌شوند.
وی اضافه کرد: معرفی و ارایه آخرین دستاوردها در عرصه صنایع ،تجهیزات و تکنولوژی آموزشی، فراهم‌سازی بستر انتقال دانش و فناوری در حوزه‌ آموزش کشور و ترویج و توسعه نوآوری در آموزش و یادگیری مؤثر از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه است.
دبیر اولین جشنواره و نمایشگاه آموزش ایران نیز در ادامه این نشست خبری به ارایه تحلیلی از تغییر جمعیتی دریافت کننده خدمات مختلف آموزشی در کشور پرداخت و افزود: در این نمایشگاه آموزش عالی ، آموزش قبل از دانشگاه یا همان آموزش‌های حوزه آموزش و پرورش و نیز آموزش‌های آزاد درکنار یکدیگر به معرض نمایش درخواهند آمد.
عزیز آشنا به معرفی ترکیب شرکت کنندگان در نمایشگاه پرداخت و خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها ، موسسات آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی، مراکز و موسسات آموزشی، صنایع تجهیزات و تکنولوژی آموزشی، مدیران و کارشناسان آموزش نهادها و سازمانها و شرکت‌های فعال در حوزه آموزش، شرکت‌کنندگان در نمایشگاه آموزش ایران محسوب می‌شوند.
وی همچنین از برگزاری سمینار تخصصی نوآوری در آموزش سازمانها و کارگاه‌های متنوع آموزشی درایام برگزاری نمایشگاه خبر داد.
شایان ذکر است،جشنواره و نمایشگاه آموزش ایران با شعار آموزش، تحول و نوآوری روزهای چهارشنبه ، پنج شنبه و جمعه هفته جاری از ساعت 9 صبح الی 19 در محل مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.