عمومی | معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

مدارس ۱۵ کشور جهان با مسابقه دانش‌آموزی نور آشنا شد



تاکنون معرفی «مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت ابن رزاز جزری» در مدارس بیش از ۱۵ کشور جهان انجام شده است.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پس از اعلام آغاز دور سوم مسابقه دانش آموزی نور؛ گرامیداشت ابن رزاز جَزَری، بنیان‌گذار مکانیزم‌های مکانیکی، تاکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ مدرسه و پژوهش سرای ۳۲ استان کشور و همچنین ۳۲ اتحادیه معلمان فیزیک در جریان فراخوان این دوره از مسابقه قرارگرفته‌اند.
اطلاع‌رسانی و برقراری ارتباط با مجامع دانش‌آموزی در سطح بین‌الملل به صورت مستقیم و یا از طریق نمایندگان داوطلب جایزه با عنوان «سفیران مصطفی» در کشورهایی چون مالزی، سوریه، لبنان، اندونزی، تونس، افغانستان، پاکستان، یمن، مصر، هند، ترکیه، آلمان، آذربایجان و فرانسه انجام شده و مستندات مربوط به مسابقه دانش‌آموزی نور در مدارس توزیع شده تا دانش‌آموزان را در جریان روند مسابقه قرار دهند.
سومین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت ابن رزاز جَزَری در حال برگزاری است و اطلاع رسانی فراخوان مسابقه از دی‌ماه سال ۹۶ آغاز شده است. نحوه شرکت در این مسابقه ساخت فیلم‌های علمی ۶۰ ثانیه‌ای توسط تیم‌های دانش‌آموزی با موضوع ساخت مکانیزم‌های حرکتی و آزمایش‌هایی در مباحث مختلف مکانیک است.
گروه‌های دانش‌آموزی می‌توانند با مراجعه به بخش مسابقه دانش‌آموزی نور در پایگاه اینترنتی جایزه مصطفی به نشانی www.mustafaprize.org ضمن مطالعه راهنمای علمی، قوانین و مقررات و شرایط ارسال، در این رویداد ثبت نام کرده و فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای خود را بارگذاری کنند.
جایزه مصطفی (ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. جایزه مصطفی (ص) با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از  برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌کند.
بر اساس سند اجرایی جایزه پیامبر اعظم، سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) رییس شورای سیاست‌گذاری و مهدی صفاری نیا (رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی) دبیر شورای سیاست‌گذاری این جایزه است.
پایان پیام/۲۹