عمومی | جهاد دانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی در دیدار با رییس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت:<br>عدم تمرکز در سیاست گذاری و تصمیم گیری از مهمترین مشکلات کشور است/<br>رویانیان :<br>جهاددانشگاهی یکی از پدیده‌های ارزشمند نظام است

دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی و محمد رویانیان رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در نشست مشترکی ، راهکارهای گسترش همکاریهای متقابل را بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، در این نشست که با حضور جمعی از مدیران جهاددانشگاهی و پلیس راهور ناجا صبح امروز در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی برگزار شد، دکتر طیبی رییس جهاددانشگاهی طی سخنانی یکی ازاهداف مهم این نشست را قدردانی از زحمات سردار رویانیان در پلیس راهور ناجا و اهتمام وی به استفاده از توانمندی‌های جهاددانشگاهی در این عرصه ذکر کرد و گفت: در دوره مدیریت سردار رویانیان پلیس راهور ناجا به توفیقات فراوانی دست یافت که از آن جمله می‌توان به ایجاد فرهنگ احترام متقابل مردم و پلیس، ایجاد بهره‌وری در استفاده از جاده‌ها، ایمن‌سازی حمل و نقل، بهره گیری ازفناوریهای جدید و همکاری با مراکز علمی و تحقیقاتی نظیر جهاددانشگاهی اشاره کرد.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به برخی از توانمندیهای این نهاد، افزود: جهاددانشگاهی با داشتن پژوهشکده‌ها ومراکز تحقیقاتی در زمینه‌های متنوع فنی و مهندسی،علوم انسانی ،محیط زیست ، انرژی و … می‌تواند همکاری قابل توجهی با ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و همچنین پلیس راهور ناجا داشته باشد.

دکتر طیبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح‌های متعددی در زمینه‌های مرتبط با فعالیت ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در جهاددانشگاهی در دست اجراست و امیدواریم از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در این عرصه به خوبی استفاده شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عدم تمرکز در سیاست گذاری و تصمیم گیری را یکی از مشکلات اساسی کشور عنوان کرد و تصریح کرد: در زمینه مدیریت حمل ونقل وسوخت نباید فقط به دنبال توسعه صنایع و ارایه خدمات باشیم، بلکه توسعه فناوری و ارتقاء توان تولید فناوریهای داخلی و بومی نیز باید مورد توجه قرارگیرد.

در ادامه این نشست رویانیان در سخنانی جهاددانشگاهی را نهادی انقلابی و یکی از پدیده‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: اگرچه قدر ومنزلت جهاددانشگاهی برای عموم جامعه به خوبی تبیین نشده است، اما مسؤولان نظام به ویژه رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور با توانمندیها و خدمات ارزشمند این مجموعه به خوبی آشنا هستند.

مشاور رییس جمهور افزود: جهاددانشگاهی طی 29 سال توانست خدمات فراوانی را در عرصه تولید علم و کاربرد آن در جامعه ارایه کند.

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت جهاددانشگاهی را یکی از مفاخر انقلاب اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: محوریت بخشیدن به علم و دانش و توسعه علمی و فرهنگی می‌تواند به حفظ و پایداری نظام و تاثیرگذاری در سطح بین المللی کمک کند.

رویانیان خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی یکی از ستون‌های تولید علم و دانش و کاربردی کردن علوم در سال‌های پس ازپیروزی انقلاب اسلامی بوده واین موفقیت‌ها موجبات خرسندی مسؤولان نظام را فراهم آورده است.

وی با اشاره به همکاریهای جهاددانشگاهی با پلیس راهور ناجا، به مشکلات کشور در عرصه مدیریت حمل و نقل و سوخت اشاره کرد وگفت: در حوزه‌های متعددی همچون نوسازی ناوگان حمل و نقل، فناوری اطلاعات، کاهش مصرف سوخت ،آمایش توسعه حمل و نقل و تعیین سبد سوخت کشور مشکلات فراوانی وجود دارد و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت خواهان حضور جدی‌تر از جهاددانشگاهی در این عرصه‌ها شد.

رویانیان در خاتمه با اشاره به اقدامات دولت در حوزه حمل و نقل و مدیریت سوخت، این خدمات را در مقایسه با سال‌های گذشته کم نظیر خواند.

براساس این گزارش، در این نشست مهندس سیدمحمد طباطبایی رییس جهاددانشگاهی واحد صنعتی شریف نیز با اشاره به همکاریهای جهاددانشگاهی و پلیس راهور ناجا در دوره مدیریت سردار رویانیان، خواستار استمرار این همکاریها شد و آمادگی جهاددانشگاهی را برای ارایه خدمات علمی، تحقیقاتی و فنی به این حوزه ، اعلام کرد.

گفتنی است، در پایان این نشست رییس جهاددانشگاهی با اعطای هدایایی از خدمات سردار رویانیان در دوران مدیریت پلیس راهور ناجا قدردانی کرد.ح/الف