عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

داشتن یک شیوه زندگی سالم از بروز سکته‌های قلبی و مغزی پیشگیری می‌کند

آزیتا صفدران افزود: بسیاری از بیماری‌ها از جمله فشارخون بالا، دیابت، افزایش چربی خون و چاقی متواند نقش موثری در بروز سکته‌های قلبی و مغزی داشته باشد و افراد می‌توانند با داشتن یک شیوه زندگی سالم از جمله فعالیت بدنی مناسب، تغذیه صحیح وعدم مصرف دخانیات از بروز سکته‌های قلبی و مغزی پیشگیری کنند.
وی تصریح کرد: خود مراقبتی اقدامی موثر در پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر و همچنین بروز سکته‌های قلبی و مغزی می‌باشد.
آزیتا صفدران خود مراقبتی را در بروز دو سرطان مهم در زنان شامل سرطان سینه و سرطان دهانه رحم بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: زنان می‌توانند با خودآزمایی سینه و انجام ماموگرافی در افراد بالای ۴۰ سال و همچنین توجه به علائم خطر در بروز سرطان دهانه رحم و انجام پاپ اسمیر در غربالگری و تشخیص زودهنگام این بیماری‌ها را کنترل نمایند.
کارشناس سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اضافه کرد: افراد می‌توانند با پیشگیری از این بیماری‌ها، در جهت جلوگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی نقش موثری بردارند.
وی گفت: پیشگیری از بیماری‌هایی از جمله فشارخون بالا و دیابت می‌تواند نقش موثری در بروز بیماری آلزایمر در دوران سالمندی باشد.
آزیتا صفدران عنوان داشت: باهدف آگاه‌سازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بوشهر، کلاس آموزشی راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، دیابت و... در سالن مجتمع فرهنگی آموزشی کمیته امداد برگزار شد.
انتهای پیام/ ا.س- ۳۰۰۰