عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سامانه مردمی ۱۹۰ شاخص رسیدگی به تخلفات بهداشت مواد غذایی است

مهندس حسن فخرایی اظهار داشت: رسالت سامانه ۱۹۰ پاسخگوی مناسب و به‌موقع به مردم و تامین، حفظ و ارتقای سلامت آحاد جامعه، پیشگیری از آسیب‌های ناشی از بلاهای طبیعی و حوادث غیرمترقبه، اصلاح و ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های کنترلی و دیده‌وری بهداشت محیط و حرفه‌ای است.
وی افزود: در این راستا واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شهرستان بوشهر طی سه‌ماهه اول سال جاری تعداد ۱۱۰ شکایت سامانه را پیگیری نموده که از این تعداد ۱۰۹ مورد در موضوعات بهداشت مواد غذایی، فردی، ابزار و تجهیزات ساختمان و یک مورد دفع غیربهداشتی فاضلاب بوده است.
مهندس حسن فخرایی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۹۰ شکایات مربوط به مسائل بهداشت محیط و حرفه‌ای خود را به این سامانه اطلاع دهند و بازرسین در اسرع وقت به محل مورد شکایت مراجعه و رسیدگی لازم را انجام خواهند داد و همه شاکیان می‌توانند حداکثر ظرف مدت ۳ روز شکایت را پیگیری نمایند.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: سامانه بهداشت ۱۹۰ به‌طور شبانه‌روزی و در تمام ایام هفته آماده دریافت شکایت‌های بهداشت محیطی می‌باشد و همشهریان عزیز می‌توانند از اقصی نقاط کشور از طریق شماره تلفن ۱۹۰ با این سامانه تماس گرفته و شکایات بهداشتی خود را مطرح نمایند تا در اسرع وقت به آن‌ها رسیدگی شود.
انتهای پیام/ ا.س- ۳۰۰۰