عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

ارایه آخرین یافته های پزشکی در"سومین گردهمایی بین المللی و هفتمین سمینار سراسری ایدز"

"سومین گردهمایی بین المللی و هفتمین سمینار سراسری ایدز" با تلاش مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ۳۰ آبان تا ۲ آذرماه ۱۳۹۷ در محل سالن همایش های بین المللی امام خمینی (ره) برگزارمی شود.
دکتر مسعود مردانی عضو هیات موسس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار داشت: در سال های اخیر پیشگیری از ابتلا به HIV و ایدز، نقش عمده ای را در کنترل موارد جدید بیماری ایدز در دنیا به خود اختصاص داده است.
دکتر مردانی افزود: استراتژی پروفیلاکسی به عنوان درمان از سالها قبل دردنیا توانسته است موارد جدید بروز ایدز را در کشورهایی مثل استرالیا، آمریکای شمالی و کشورهای اسکاندیناوی حتی تایلند به حداقل برساند. خیلی از کشورهای دنیا بروز موارد جدید HIV را در حد صفر گزارش کرده اند که نشانه¬ای از کنترل ملی HIV/AIDS در آن کشورها تلقی می شود.
استاد عفونی دانشگاه درادامه خاطرنشان کرد: با درمان صحیح دارویی آنتی رتروویرال بیماران مبتلا به ایدز و رسیدن سطح ویروس (Viral Load) به صفر، عملاً انتقال HIV از فرد مبتلا به افراد دیگر امکان پذیر نمی باشد و این مهم توانسته است انقلابی در پیشگیری از انتقال بیماری HIV ایجاد کند.
دبیر علمی سمینار "ایدز" افزود: این پنجره، امید فراوانی جهت ادامه زندگی با کیفیت مناسب را برای بیماران HIV/AIDS رقم می زند، به طوری که بیماران مبتلا به ایدز پس از رسیدن به سطح ویروس غیرقابل تشخیص در خون (Undetectable) می توانند ازدواج کرده و صاحب فرزندی سالم شوند.
دکتر مردانی با اشاره به حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی درسمینار مذکور، اذعان داشت: در این سمینار از اساتید برجسته خارجی پرفسور یزدان پناه و دکتر کاتالاما از دانشگاه پاریس و دکتر کالمی از دانشگاه ژنو و اساتید و فرهیختگان بیماری های عفونی و رشته های وابسته از سراسر کشور دعوت شده تا ضمن ارایه آخرین راهکارهای پیشگیری از HIV/AIDS ، نسبت به تبادل اطلاعات با همکاران مربوطه در داخل کشور، رهنمودی جهت مدیریت عملی بهتر پیشگیری و مبارزه با ایدز داشته باشیم.
استاد عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درپایان افزود: علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت مرکز به آدرس http://idtmrc.sbmu.ac.ir مراجعه و یا با شماره ۸-۲۲۴۳۹۹۶۳ تماس حاصل کنند.