عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

رییس دانشگاه :جلب مشارکت اجتماعی تضمین اثر بخشی برنامه‌ها و سیاست‌ها است


دکتر ناصری پور رییس دانشگاه مورخ ۲۲ مردادماه طی دیداری صمیمانه در جمع مدیران و کارکنان معاونت اجتماعی دانشگاه حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ؛ در ابتدای این دیدار دکتر موسوی معاون اجتماعی دانشگاه ضمن ابراز خرسندی از حضور ریاست دانشگاه در معاونت تازه تاسیس اجتماعی، آن را نشان دهنده جایگاه ویژه مقولات اجتماعی در رویکرد مدیریتی دکتر ناصری پور توصیف کرد و گفت: ما این موضوع را به فال نیک می‌گیریم و مجموعه جوان و فعال این معاونت تمام تلاش خود را به کار خواهند بست تا در مسیر جلب هرچه بیش‌تر مشارکت‌های مردمی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و اهداف تحقق اجتماعی شدن نظام سلامت با قدرت گام بردارد.
در ادامه این دیدار دکتر مرادی لاکه مدیر مولفه‌های اجتماعی سلامت، دکتر جلالی مدیر  مشارکت‌های مردمی و همچنین تعدادی از مدیران وکارکنان سایر بخش‌ها به ابراز نظرات، دیدگاه‌ها و درخواست‌های خود پرداختند و با تشریح برخی از  فعالیت‌ها و برنامه.های خود بر ضرورت توجه بیش‌تر به اهداف این معاونت تاکید کردند.
در این نشست دکتر ناصری‌پور ضمن تقدیر از فعالیت.های مناسب و اثربخش معانت اجتماعی طی یک سال گذشته بر تمرکز بر کیفی‌گرایی به جای کمی‌نگری صرف تاکید و اظهار نمود: معاونت اجتماعی می‌باید فعالیت خود را به سمت جلب مشارکت مردمی در حوزه بهداشت و درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی بیش از پیش متمرکز کند.
وی گفت: می‌باید جلب اعتماد عمومی در همراهی با برنامه ها به عنوان یک هدف در نظر گرفته شود چرا که مشارکت اجتماعی تضمین اثر بخشی برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی است.
دکتر ناصری پور افزود، با توجه به گستردگی جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران از حیث کمی و همچنین گوناگونی فرهنگی، قومی، اجتماعی و اقتصادی لازم است زمینه برای اجرای برنامه‌ها و مداخلات اجتماع محور برای کاهش و کنترل مسائل و آسیب‌های اجتماعی فراهم گردد.
وی افزود:برای تحقق این امر لازم است همکاری‌های بین بخشی مناسبی به ویژه در درون دانشگاه و بین معاونت اجتماعی و سایر معاونت‌ها شکل بگیرد.