عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان

روز مقاومت اسلامی زمزمه‌گر پیروزی ایمان بر تسلیحات است

دکتر حمدالله منظری توکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در کرمان با تبریک روز مقاومت اظهار کرد: «۲۳ مرداد سالگرد پیروزی و مقاومت ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز مقاومت اسلامی نام‌گذاری شده است.»

وی افزود: «اهمیت این روز در آن است که شکست‌ناپذیربودن ارتش صهیونیستی، اقتدار و وحشت نیروی هوایی، مانورهای اطلاعاتی موساد، حمایت‌های سیاسی غرب و اعراب از تل آویو ، همگی در مقابل خواست‌های بهحق مردم عادی و بی حمایت به‌کلی پوچ و بی‌اثر شده و رژیم اشغالگر قدس تاکنون با جنگ و ترور توانسته موقعیت خود را حفظ کند.»

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: «پیروزی خون بر شمشیر و حق بر باطل از بشارت‌های خداوند کریم است و پیروزی مردم فلسطین بر رژیم صهیونیستی نمونه‌ای مشهود از این نوع محسوب می‌شود. پیروزی‌ای که در آن موجی از بی‌اعتمادی دولت ساختگی، ملت پوچ و ارتش این رژیم را به وحشت آورد و دیگر پس از آن ثبات گذشته را نیافتند.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان افزود: «یکی دیگر از ویژگی‌های روز مقاومت تاثیر نقش بعد دینی به‌عنوان مهم‌ترین عامل موفقیت است. جنبه دینی اسلامی مقاومت از زمان آغاز تجاوز رژیم غاصب اسرائیل به لبنان در سال ۱۹۸۲ تاکنون نقش بسیار مهمی در مبارزه با نیروهای اشغالگر داشته است. مقاومتی که برخاسته از اعتقادات اسلامی مردم و عجین با اراده آهنین آنان قدرتی فراتر از انتظار همگان را ایجاد کرده است. مقاومت مردمی جنگ‌زده، محروم و زجرکشیده که در مقابله با دست‌درازی‌های همه‌سویه و غیر انسانی رژیم اشغالگر قدس با اهدای جان ایستادگی کردند و در نبردی ۳۳ روزه، تمام برآوردهای دشمن را بر هم زدند.»

انتهای پیام/۴۰۶۲