عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فرماندار بوشهر: ادارات و مردم نقش به سزایی در ارتقاء سطح سلامت جامعه دارند

عباس جمشیدی افزود: ادارات بوشهر بایستی جهت دریافت خدمات بهداشتی و تشکیل پرونده الکترونیکی در سامانه سیب به مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش خود مراجعه نمایند.
وی بابیان اینکه مردم بیشترین سهم را در تامین سلامت جامعه دارند، گفت: ادارات و مردم نقش به سزایی در ارتقای سطح سلامت جامعه دارند که با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور و راه‌اندازی سامانه سیب در کنار آن، شاهد ارتقای سطح سلامت جامعه خواهیم بود.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر عنوان داشت: خود مراقبتی گام اول سلامت است و گام اول سلامت همین است که ما یاد بگیریم خودمان از خودمان مراقبت کنیم؛ زیرا بین ۶۰ تا ۸۵ درصد از مراقبت‌هایی که به‌سلامت ما منجر می‌شود محصول همین خود مراقبتی است.
مهندس حسن فخرایی اضافه کرد: آموزش همگانی سلامت و ارائه منابع اطلاعاتی قابل‌اعتماد برای خود مراقبتی در بیماری‌های جزیی می‌تواند دست‌کم جلوی یک‌پنجم از مراجعات پزشکی بی‌مورد را بگیرد.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، کارشناسان مرکز بهداشت (تیم سلامت) جهت ارزیابی تن‌سنجی و اندازه‌گیری فشارخون و ثبت اطلاعات فردی در سامانه یکپارچه بهداشت در فرمانداری شهرستان بوشهر حضور یافته و پایش سلامتی کارکنان را انجام دادند و آموزش لازم را در خصوص خود مراقبتی فردی ارائه دادند
وی تاکید داشت: فرماندار بوشهر در این پایش به‌صورت آگاهانه و انتخابی، سفیر سلامت خانواده خود شد و کتاب ناخوشی‌های جزیی و کارت سفیر سلامت فردی را از تیم سلامت مرکز بهداشت دریافت کرد.
انتهای پیام/ ا.س- ۳۰۰۰