عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر: طرح ملی " خود مراقبتی سازمانی " در اداره کل زندان‌ها استان بوشهر اجرا شد

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، مهندس حمید حبیبی نیا اظهار داشت: خود مراقبتی سازمانی یک فرآیند انتخابی، مشارکتی و فعال است که در برگیرنده سه مقوله سلامت، امنیت شغلی و فعالیت‌های بهداشتی داوطلبان بوده و توسط ائتلافی از اعضاء سازمان طراحی، اجرا، پایش و ارزشیابی می‌شود.
معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر افزود: خود مراقبتی سازمانی ایجاد محیط کار سالم است تا همه افراد در محیط کار سالم مشغول بکار شوند که ایمنی محیط کار، ارگونومی مطلوب و تغذیه سالم سبب افزایش توانمندی افراد شاغل می‌گردد.
وی خاطرنشان کرد: حیطه‌های خود مراقبتی شامل ارتقای سلامت، اصلاح سبک زندگی، پیشگیری از بیماری، خودارزیابی، حفظ سلامت و مشارکت در درمان و توان‌بخشی است.
کارشناس آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت شهرستان بوشهر نیز عنوان داشت: هدف از این رویکرد، ایجاد محیط کاری سالم در زندان‌ها می‌باشد که از طریق اجرای برنامه‌ها و خط‌مشی‌های ارتقاء سلامت با همکاری کارکنان و زندانیان انجام می‌شود.
زهرا رنجبر دهقان عنوان داشت: برای تحقق این امر اقدامات مختلفی ازجمله تشکیل شورای ارتقای سلامت، تدوین برنامه عملیاتی توسط سازمان، اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت تدوین‌شده در محیط کار، پایش و ارزشیابی برنامه توسط مرکز بهداشت شهرستان اجرا می‌شود که با برگزاری جلسات منظم و تعهد در اجرای مصوبات، درگیر کردن کارکنان در اجرا و توسعه برنامه، ارزشیابی داخلی، بازنگری، اصلاح و تغییر خط‌مشی‌های سازمان پیگیری می‌شوند.
وی تصریح کرد: در این راستا نشست هم‌اندیشی خود مراقبتی سازمانی در اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر باهدف افزایش و ارتقاء سلامت در محل کار، تشویق شیوه زندگی و خلق محیط فیزیکی سالم با رویکرد ارتقاء بهره‌وری سازمانی با حضور معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر و نیز سرپرست بهداشت و درمان و کارشناسان آموزش اداره زندان تشکیل شد.
انتهای پیام/ ا.س- ۳۰۰۰