عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گلستان

بانوان شاغل در ادارات بندرگز در جلسه آموزشی تغذیه با شیر مادر شرکت کردند

همزمان با  هفته جهانی شیر مادر و در راستای تعاملات برون بخشی در برنامه  تغذیه با شیر مادرجلسه ی آموزشی تغذیه با شیر مادر با حضور  سرپرست شبکه بهداشت و درمان بندرگز ،  معاون فرماندار و بانوان شاغل در ادارات و موسسات خصوصی (رده سنی ۲۰-۴۰سال )  شهرستان در  محل سالن اجتماعات فرمانداری   بندرگز  برگزار شد.
دکترعلی ساورعلیا سرپرست شبکه بهداشت و درمان بندرگز ،در این جلسه در خصوص اهداف هفته جهانی شیر مادر و شعار اعلام شده از سازمان جهانی بهداشت  "تغذیه با شیرمادر: زیربنای زندگی سالم"   برای حاضرین صحبت کرد.
دکتر ساورعلیا با بیان اینکه شیرمادر کاملا برای تامین نیازهای تغذیه ای و ایمونولوژیکی کودک طراحی شده است ، تصریح کرد : تغذیه با شیر مادر یک روش طبیعی و مطلوب تغذیه کودکان و ارتقا دهنده پیوند عاطفی بین مادر و کودک بدون توجه به موقعیت است.
برهانی معاون فرماندار بندرگز هم در این جلسه در خصوص اهمیت وضعیت سلامت زنان در جامعه و پیشگیری از انواع سوء تغذیه ها و تامین امنیت غذایی در زمان های بحران و شکستن چرخه ی فقر با تاکید بر اهداف هفته جهانی شیر مادر در سال ۹۷  برای مدعوین حاضر در جلسه صحبت کرد و انجام آموزشهای مداوم به عموم مردم و گرو ه های هدف را  خواستار شد.
در ادامه مطالب آموزشی با سرفصلهای روش صحیح شیردهی ، مزایای تغذیه با شیر مادر ، تغذیه انحصاری با شیر مادر، باورهای نادرست و مشکلات شیردهی، ، اهمیت تکامل سالهای اول زندگی و پخش فیلم نسلی سالم با شیر مادر توسط خانم ها تجری( مسئول واحد سلامت خانواده) و  کردی  (کارشناس برنامه کودکان )ارائه شد .