عمومی | جهاد دانشگاهی

با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی؛<br>جهادگران دانشگاهی با آرمان‌های امام خمینی(ره) تجدید میثاق کردند

جهادگران جهاددانشگاهی در آستانه سی‌امین سالروز تشکیل این نهاد با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) ، با آرمان‌های مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی،در این مراسم که با حضور دکتر یادگاری سرپرست جهاد دانشگاهی، دکتر طیبی رییس سابق و مشاور جهاددانشگاهی، معاونان و روسای واحدها و جمعی از اعضای جهاددانشگاهی برگزار شد، جهادگران دانشگاهی با اهدای تاج گل و قرائت فاتحه،به مقام شامخ حضرت امام (ره)، ادای احترام کرده و با قرائت میثاق‌نامه‌ای، عهد و پیمان دیرین خود را با معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید کردند.

متن میثاق‌نامه جهادگران جهاددانشگاهی به شرح زیر است:

والذین هم لاماناتهم و عهدهم راعون /مومنون 8/

در آستانه دهه چهارم، حیات نهادی که امروز در سرتاسر نظام دانشگاهی و در بسیاری از بخش‌های اساسی جامعه و نظام اسلامی به نام مقدس جهاد دانشگاهی شناخته شده است، جمع ایمانی جهادگران دانشگاهی، با اعتقاد و ایمان قلبی، ضمن تعظیم و تکریم جایگاه رفیع معمار کبیر نهضت جاودانه انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و نیز با ابراز ایمان و احترام و اعلام اطاعت از رهبری‌های خردمندانه مقام معظم رهبری حضرت آیت اله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)، با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی، رهبر فرزانه نظام و شهدای نهضت عظیم اسلامی تجدید عهد نموده و پیمان ناگسستنی خود را تازه می‌کنند.

برای جهاد دانشگاهی خدمت در عرصه‌های این انقلاب مقدس و پایداری و کوشش‌های هدفمندی که به رفع نیازهای جامعه اسلامی بینجامد، مایه فخر و مباهات است.

توصیف شوق و شور خدمت در سایه پرچمی که با نام و نشان عزیزترین فرزندان این سرزمین در مقام و مرتبه والای شهادت، نقش گرفته است، موهبتی است که وصف آن با معیارهای زمینی و دنیوی به آسانی امکانپذیر نیست و نمی‌توان عمق و گستره این اشتیاق را به سادگی نمایان ساخت.

خدای بزرگ را شکر بیکران می گوییم که امروز کارنامه سی سال حضور جهاد دانشگاهی در عرصه های آموزش، تحقیق و نوآوری علمی و کوشش فرهنگی و مدد الهی و اتکا به استواری اعتقاد و انگیزه‌های دینی و انقلابی جهادگران از صفحات درخشان و افتخارآمیز سرشار است و به استناد نتایج سنجش‌های میدانی از نظرات دانشجویان و استادان و گردانندگان سامانه عظیم آموزش عالی کشور که مخاطبان و همراهان مستقیم جهاد دانشگاهی، مرتبه و جایگاه مقبول این نهاد روشن و آشکار است.

به اعتقاد جهادگران جهاد دانشگاهی هنگامی که نام و عنوان این نهاد از سوی مدیران و مسوولان عالی نظام با رضایت و احترام همراه می‌شود و به ویژه بیان موکد مقام معظم رهبری آنجا که جهاد دانشگاهی را از رویش‌های اصلی این انقلاب ذکر فرمایند، تنها خرسندی و شوق درونی نیست که در قلب جهادگران جای می‌گیرد، بلکه هر یک از این بیانات و نیز ظهور و بروز توفیقات این نهاد و بیان آن توسط مسوولان و یا مخاطبان، مسوولیت و تعهد و نیز بار رسالتی سنگین‌تر را بر دوش جهادگران قرار می‌دهد.

اینک در سرآغازی دیگر از حیات جهاد دانشگاهی به حکم وظیفه و رسالت جهادی، ضرورت‌های امروز جامعه و نظام اسلامی را مد نظر قرار داده و در پیشگاه روح بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی، ابتدا حفظ و حراست از کیان مقدس نظام جمهوری اسلامی و ترفیع ثمرات انقلاب اسلامی را به عنوان تکلیف دینی و انقلابی خود مورد تاکید قرار داده و بار دیگر اعلام می‌کنیم که با نهایت توش و توان خود، این مسیر خطیر را دنبال خواهیم کرد.

بر این اساس دستیابی به مرزهای افتخارآمیز علمی و تعمیق و هدفمندسازی آموزش و فرهنگ را در جهت اعتلا و حفظ و تقویت هویت ملی ــ اسلامی، باز تولید فرآوری‌ها و پیام‌های دینی و ملی، گسترش و انتقال نظام فرهنگی و فکری جامعه، گسترش و انتقال نظام فکری انقلاب اسلامی از طریق دانشگاه به جامعه، پرداختن به رفع خلاهای فرهنگی در جامعه، فضاسازی و ایجاد ظرفیت‌های نوین علمی و فرهنگی در جامعه، جذب و پرورش نیروهای متعهد، کارآمد و خلاق و پاسخ به نیاز نسل جدید بر اساس منظومه ارزشی و فکری نظام اسلامی در ردیف رسالت‌های غیرقابل چشم‌پوشی و تغییر در این نهاد انقلابی است.

امروز بار دیگر متعهد می شویم که با حفظ مواریث و دستاوردهای علمی و فرهنگی، در سطح دانشگاه‌ها و جامعه در عرصه زمینه سازی رشد خلاقیت نخبگان جوان، گسترش برنامه‌ها در سطح ملی و بین‌المللی و استفاده از روش‌هایی که با مشارکت دانشگاهیان و سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها انجام می‌شود و اهداف، برنامه‌ها و ماموریت‌های مشترک با این نهاد دارند، کوشا و ثابت قدم باشیم و فصول کارنامه جهاددانشگاهی را درخشان‌تر ساخته و نهایت کوشش خود را برای ایفای نقش‌های ملی در مسیر توسعه علمی و فرهنگی کشور به کار بندیم.

در این راستا و به ویژه در سال «همت و کار مضاعف» بیش از پیش تلاش خواهیم کرد تا جهاد دانشگاهی را همچنان به عنوان نهادی انقلابی ــ دانشگاهی، پیشرو در عرصه های علم و فرهنگ حفظ کرده و روحیه دینی، روابط ایمانی و عاطفی، اعتماد و صداقت، دین باوری و عدالت خواهی، قانونمندی و نظم پذیری، تعاون و کارگروهی، مسوولیت پذیری و شایستگی‌های علمی و فرهنگی را در میان جهادگران جهاد دانشگاهی تقویت و توسعه دهیم.

والسلام علی عبادا...الصالحین»

بر اساس این گزارش،جهادگران دانشگاهی همچنین با حضور بر مزار جهادگر فقید زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی یاد و خاطره وی را گرامی داشتند.