مهندسی | دانشگاه صنعتی شریف

آغاز تفاهم برای ساخت یک مرکز تحقیقات مشترک در زمینه فتونیک

به گزارش روابط عمومی؛ آقای لیو، مدیر فناوری یک شرکت دانش بنیان از کشور چین، ضمن حضور در دانشگاه صنعتی شریف در جلسه‌ای که با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه برگزار گردید، بر گسترش تعاملات علمی کشورش با دانشگاه شریف تاکید کرد.
در این جلسه، آقای لیو ضمن تمجید از نیروهای انسانی پرورش داده شده در دانشگاه صنعتی شریف، پیشنهاد خود را جهت افزایش همکاری‌ها در زمینه الکترونیک نوری و فتونیک بیان نمود. وی در خصوص این پیشنهاد گفت: این همکاری‌ها از حمایت مادی دولت چین برخوردار خواهند بود و کشورش مایل است که انحصار بازار در این زمینه را که در دست تعداد محدودی از کشورهاست بشکند.
آقای لیو همچنین، انتقال اساتید و دانشجویان دو کشور، به اشتراک گذاری تجربیات فنی و استفاده از ادوات پیشرفته آزمایشگاهی در زمینه فتونیک را از مزایای این طرح برشمرد.
شایان ذکر است، دانشگاه صنعتی شریف توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان رئیس کارگروه ملی هماهنگی و پیگیری همکاری‌های علمی ایران و چین انتخاب شده است و بنا دارد آبان ماه ۱۳۹۷، همایشی دو روزه با حضور دانشگاه‌ها و شرکت‌های دو کشور برای توسعه روابط علمی و فناوری میان ایران و چین برگزار نماید.