عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

حضور کاروان سلامت پزشکان بیمارستان‌های رازی و امام خمینی (ره) در استان سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی بیمارستان پوست رازی، روز شنبه  ۱۳ مرداد ۱۳۹۷، تیم پزشکی بیمارستان پوست رازی به سرپرستی دکتر سید ناصر عمادی عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، پزشک بدون مرز و داوطلب هلال‌احمر و پزشکان بیمارستان امام خمینی (ره) برای مداوای رایگان بیماران مبتلابه بیماری پوستی ساکن دهستان جون آباد از شهرستان میرجاوه در سیستان و بلوچستان با تجهیزات و داروهای موردنیاز در آن روستا مستقر شدند.
در مدت سه روز با همکاری آقایان دکتر صفریان (متخصص داخلی  و فوق تخصص خون و آنکولوژی)، دکتر عمادی (متخصص پوست)،  دکتر سوری (متخصص عفونی)، دکتر طلاکوب (متخصص قلب) و خانم‌ها دکتر علایین، دکتر جباری و دکتر دزفولی، بیش از ۴۰۰ بیمار معاینه، درمان و جراحی سرپایی شدند.
دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان و دکتر پیوندی رئیس هلال‌احمر کشور نیز با حضور در محل کاروان از فعالیت پزشکان دانشگاه علوم پزشکی تهران قدردانی کردند.
دهستان جون آباد، شرقی‌ترین آبادی در استان سیستان و بلوچستان در نقطه صفر مرزی با کشور پاکستان است. جمعیت اهل سنت این دهستان حدود  ۷۰۰۰  نفر و فقط یک پزشک عمومی خانم، مسئولیت درمان بیماران و سلامت را به عهده دارد.دهستان جون آباد، شرقی‌ترین آبادی در استان سیستان و بلوچستان در نقطه صفر مرزی با کشور پاکستان است. جمعیت اهل سنت این دهستان حدود  ۷۰۰۰  نفر و فقط یک پزشک عمومی خانم، مسئولیت درمان بیماران و سلامت را به عهده دارد.
این دهستان نزدیک به ۱۶ سال از نعمت باران محروم بوده و تنها از قنات‌های قدیمی تامین آب زندگی و باغات استفاده می کنند.
لباس‌های جذاب و بومی کودکان روستا بیش از همه جلوه داشته و سیمای معصوم و پرمهرشان، دل هر انسانی معطوف و متمرکز به محرومیت آنان می‌شود.
حضور و فعالیت این کاروان سبب ایجاد نشاط و آرامش خاصی در مردم دهستان شد.