عمومی | جهاد دانشگاهی

رییس جهاد دانشگاهی از پژوهشکده گیاهان دارویی بازدید کرد

دکتر محمدحسین یادگاری رییس جهاد دانشگاهی ، صبح امروز 3 آبان ماه با حضور در مجتمع تحقیقاتی از بخش‌های مختلف پژوهشکده گیاهان دارویی این نهاد بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی،در این دیدار که دکتر محمد صادق حاجی تاروردی  معاون پژوهش و فناوری و جمعی از مدیران ارشد این نهاد دکتر یادگاری را همراهی می‌کردند، رییس جهاد دانشگاهی ضمن بازدید از بخش‌هایی نظیر اتاق کشت بافت ، گلخانه ها ، بانک ژن، مرکز مطالعات حیوانی، آزمایشگاه فارماکولوژی ، آزمایشگاه فارماکوگنوزی و فیتوشیمی ، هرباریوم و ... از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و دستاوردهای پژوهشکده گیاهان دارویی قرار گرفت.

دکتر یادگاری در این دیدار طی سخنانی با قدردانی از فعالیت های انجام شده در این مجموعه، اظهار داشت:با توجه به توان گسترده جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری ، بایستی اطلاع رسانی متناسب با این فعالیت‌ها در سطح جامعه و رسانه‌ها انجام شود ، تا مردم و مسوولان نظام بیش از پیش با این دستاوردها آشنا شوند.

وی درادامه بر لزوم ارتباط تنگاتنگ مجموعه ‌های تحقیقاتی وابسته به جهاد دانشگاهی تاکید کرد و افزود: برقراری ارتباط و تجمیع توانمندی های بخش های مختلف جهاد دانشگاهی می‌تواند به اثرگذاری بیشتر این فعالیت‌ها کمک شایانی نماید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین تصریح کرد: مرحله نهایی موفقیت‌های علمی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی ، ارایه محصولات موردنیاز مردم در سطح جامعه است و جهادگران دانشگاهی باید به این مساله توجه جدی‌تری داشته باشند.

دکتر شمسعلی رضا زاده رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه گفت: خوشبختانه این پژوهشکده طی دو سال اخیر پیشرفت قابل توجهی در تمامی عرصه‌ها داشته است . به طوریکه تحسین بسیاری از مسوولان را نیز برانگیخته است .

وی با اشاره به چند برابر شدن تولید مقالات ، اجرای طرح ‌های تحقیقاتی ، درآمد و تعداد پژوهشگران و اعضای هیات علمی این پژوهشکده در چند سال گذشته ، خاطرنشان ساخت: هدف ما ایجاد مجموعه‌ای توانمند ، مفید و موثر برای مردم و جامعه است که این مهم با حمایت مسوولان و تامین نیازهای مادی و پشتیبانی از مجموعه ، در آینده ای نزدیک محقق خواهد شد.

براساس این گزارش، دکتر عباس حاجی آخوندی دبیر ستاد کشوری گیاهان دارویی و طب ایرانی نیز در این بازدید ضمن قدردانی از توجه رییس جهاد دانشگاهی به این حوزه از فعالیت های تحقیقاتی ، وجود گیاهان دارویی متنوع را یک مزیت مهم برای کشور عنوان کرد و با تاکید بر سرمایه گذاری هرچه بیشتر در این زمینه گفت: پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در چند سال اخیر جهش علمی بسیار مطلوبی داشته است و با وجود چنین مجموعه‌ای باید فعالیت‌های علمی و پژوهشی در زمینه گیاهان دارویی در جهاد دانشگاهی بیش از پیش توسعه یابد.

وی همچنین با اشاره به عنایت ویژه مسوولان کشور به حوزه گیاهان دارویی ، این امر را فرصت مناسبی برای توسعه فعالیت های جهاد دانشگاهی در زمینه گیاهان دارویی دانست.

لازم به ذکر است ، در این دیدار دکتر محمدصادق حاجی تاروردی معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی نیز توضیحاتی را ارایه کرد و در ادامه دکتر اسماعیل ضرغامی مدیرکل دفتر فنی این نهاد درخصوص اقدامات عمرانی انجام شده در مجتمع تحقیقاتی توضیحاتی داد.ح/الف